Uygulamalarımız appstore googleplay

#Diş Sağlığı

gazeteci63.com - Diş Sağlığı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Diş Sağlığı haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Türkiye'de Obezite Oranında Artış Haber

Türkiye'de Obezite Oranında Artış

Türkiye Sağlık Araştırması'na göre, ülkedeki obezlerin oranı geçen yıl yüzde 21,8 olarak belirlendi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), "2025 Türkiye Sağlık Araştırması" sonuçlarını açıkladı. Buna göre, boy ve kilo değerleri kullanılarak hesaplanan vücut kitle indeksi incelendiğinde, 15 yaş ve üstü obezlerin oranı 2022'de yüzde 20,2 iken 2025'te yüzde 21,8'e çıktı. Cinsiyet özelinde bakıldığında kadınların yüzde 24,8'inin obez ve yüzde 32,2'sinin obez öncesi olduğu tespit edildi. Erkeklerde ise bu oranlar sırasıyla yüzde 18,7 ve yüzde 43,1 olarak kaydedildi. Fiziksel aktivite yapmayanların oranı yüzde 86,6 Aktivite yapmayan erkeklerin oranı 2022 yılında yüzde 85,3 iken 2025'te yüzde 83,5 oldu. Kadınlarda ise bu oran yüzde 92,7'den yüzde 89,7'ye geriledi. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tarafından, yetişkinlerin haftada en az 150 dakika orta şiddette aerobik fiziksel aktivite yapması öneriliyor. Buna göre, haftada 150 ile 300 dakika arası fiziksel aktivite yapanların oranı 2025'te erkeklerde yüzde 4,1, kadınlarda yüzde 2,7 oldu. Merdiven inip çıkarken zorluk yaşayanların oranı yüzde 6 Fiziksel işlev açısından zorluk yaşama durumları değerlendirildiğinde, merdiven inip çıkmada zorluk yaşayanların oranı kadınlarda yüzde 8,3, erkeklerde ise yüzde 3,7 ile ilk sırada yer aldı. Öğrenme veya hatırlamada zorluk yaşayanların oranı kadınlarda yüzde 5,4, erkeklerde yüzde 2,8 olurken yürümede zorluk yaşayanların oranı kadınlarda yüzde 5,6, erkeklerde yüzde 2,8 olarak belirlendi.. Çocuklarda solunum yolu enfeksiyonu sık görüldü Son 6 aylık dönemde, 0-6 yaş grubundaki çocuklarda en çok görülen hastalık türleri incelendiğinde, 2025'te 0-6 yaş grubunda en çok yüzde 28,5 ile üst solunum yolu enfeksiyonu ilk sırada yer aldı. Bunu, yüzde 24 ile ishal ve yüzde 5,2 ile alt solunum yolu enfeksiyonu izledi. Söz konusu yılda, 7-14 yaş grubundaki çocuklarda da yüzde 24,6 ile en çok üst solunum yolu enfeksiyonu görüldü. Bunu, yüzde 16,4 ile ishal, yüzde 8,2 ile ağız ve diş sağlığı sorunları takip etti. Son 12 aylık dönemde, 15 yaş ve üzeri bireylerde görülen hastalık türleri incelendiğinde, bel bölgesi problemleri 2022 yılında yüzde 24,6 iken 2025 yılında da yüzde 24,3 ile ilk sırada yer aldı. Bel bölgesi problemlerini yüzde 16,9 ile hipertansiyon, yüzde 16,7 ile boyun bölgesi problemleri, yüzde 11,9 ile şeker hastalığı ve yüzde 10,1 ile yüksek kan lipidleri izledi. Tütün ve alkol kullanan bireylerin oranı yükseldi Her gün tütün mamulü kullanan 15 yaş ve üzeri bireylerin oranı 2022 yılında yüzde 28,3 iken, 2025'te artarak yüzde 30,1 oldu. Bu oran, geçen yıl erkeklerde yüzde 42,9, kadınlarda ise yüzde 17,5 olarak hesaplandı. Tütün mamulü kullanmayan bireylerin (bırakanlar ve hiç kullanmayanlar) oranı ise 2022 yılında yüzde 68 iken, 2025'te 66,8'e geriledi. Son 12 ay içinde, alkol kullanan 15 yaş ve üzeri bireylerin oranı 2022 yılında yüzde 12,1 iken 2025 yılında artarak yüzde 12,6 oldu. Bu oranın geçen yıl erkeklerde yüzde 18,7, kadınlarda ise yüzde 6,6 olarak belirlendi. Alkol kullanmayan bireylerin (daha önce kullanan ve hiç kullanmayanlar) oranı ise 2022 yılında yüzde 87,9 iken 2025'te yüzde 87,4'e düştü. Mamografi çektiren ve smear testi yaptıran kadın sayısı arttı Son 12 ay içinde, 40 yaş ve üzeri kadınlarda mamografi çektirenlerin oranı 2022 yılında yüzde 10,8 iken 2025 yılında yüzde 16,7 oldu. 40 yaş ve üzeri kadınlarda hiç mamografi çektirmemiş olanların oranı 2025 yılında yüzde 42,4 olarak hesaplandı. Bu dönemde, 15 yaş ve üzeri kadınlarda smear testi yaptıranların oranı 2022'de yüzde 7,2 iken geçen yıl yüzde 11,8 oldu. 15 yaş ve üzeri kadınlarda hiç smear testi yaptırmamış olanların oranı 2025 yılında yüzde 59 olarak kaydedildi.

İftar Sonrası Diş Sağlığı Hizmeti Haber

İftar Sonrası Diş Sağlığı Hizmeti

Şanlıurfa’da Ramazan ayına özel olarak iftar sonrası 19.30 ile 24.00 saatleri arasında ağız ve diş sağlığı hizmetleri verilmeye başlandı. Şanlıurfa İl Sağlık Müdürlüğü tarafından düzenlenen uygulama kapsamında, diş hastaneleri ve ağız ve diş sağlığı merkezlerinde iftar sonrasında da muayene ve tedavi hizmetleri sunuluyor. Özellikle gündüz saatlerinde oruç tutan vatandaşlar için büyük kolaylık sağlayan uygulama, hasta memnuniyetini artırdı. İftar Sonrası Diş Tedavisi Kolaylığı Başta Şanlıurfa Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi olmak üzere, Haliliye Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi, Eyyübiye Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi ve Siverek Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nde iftar sonrası poliklinik hizmetleri, acil müdahaleler ve diş çekimi gibi işlemler devam edecek. Hangi Hizmetler Sunuluyor? Ramazan ayı boyunca iftar sonrasında sunulan hizmetler arasında: Diş muayenesi ve teşhis hizmetleri Diş çekimi ve dolgu işlemleri Diş taşı temizliği ve diş eti hastalıklarının tedavisi Protez ve kaplama işlemleri (belirli merkezlerde) Acil diş tedavi hizmetleri Akşam seanslarında nöbetçi hekimler görev yaparken; özellikle diş ağrısı, kırık diş, apse ve enfeksiyon gibi acil vakalara öncelik veriliyor. İl Sağlık Müdürü Erhan Berk: “Hizmet Kalitesini Artırıyoruz” Erhan Berk, Ramazan ayı boyunca vatandaşların sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak için özel bir planlama yaptıklarını belirterek şunları söyledi: “Oruç tutan vatandaşlarımızın diş tedavilerini aksatmaması için iftar sonrası diş polikliniklerini açık tutarak hizmet vermeye devam ediyoruz. Amacımız, halkımızın sağlık hizmetlerinden en iyi şekilde faydalanmasını sağlamak.” Yoğunluk yaşanmaması adına gündüz saatlerindeki muayene ve tedaviler için MHRS üzerinden randevu alınmasının önemine dikkat çeken Berk, acil durumlarda ise hastanelerin kapılarının vatandaşlara açık olduğunu vurguladı.

Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek Haber

Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek

Şanlıurfa İl Sağlık Müdürlüğü koordinesinde yürütülen “Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek” Programı kapsamında Hilvan ilçesinde, çocuklarda erken yaşta sağlık bilinci oluşturmayı hedefleyen kapsamlı bir okul etkinliği gerçekleştirildi. Program, Hilvan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Hilvan İlçe Sağlık Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirildi. Etkinliğe; Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanı Sayın Öznur BULUT GAZANFER, Hilvan İlçe Milli Eğitim Müdürü Sayın Sinan Ateş, Hilvan İlçe Sağlık Müdürü Recai ÖLMEZ, okul yöneticileri, İlçe Sağlık Müdürlüğü bünyesinde görev yapan diş hekimi, hekim, ebe, hemşire, sosyal çalışmacı, 112 Acil Sağlık Hizmetleri ekibi ile öğretmenler ve öğrenciler katılım sağladı. Program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı, protokol konuşmaları ile devam etti. Programın açılış konuşmasını yapan Dr. Öznur Bulut Gazanfer, sağlıklı nesillerin toplumun geleceği açısından taşıdığı öneme dikkat çekerek, sağlıklı yaşamın dengeli beslenme, düzenli egzersiz, spor, aşıların zamanında yaptırılması, diş sağlığı ve düzenli sağlık taramalarını kapsadığını ifade etti. Öğrencilerin gelecekte topluma yön verecek bireyler olduğunu belirten Gazanfer, çocukların artık birer “sağlık elçisi” olarak öğrendiklerini aileleri ve arkadaşlarıyla paylaşmalarının önemini vurguladı. Konuşmaların ardından protokol üyeleri ve öğrenciler birlikte stant alanlarını gezerek uygulamalı eğitimlere katıldı. Etkinlik kapsamında okul bahçesinde; Aile Hekimliği Standı, Sağlıklı Beslenme Standı, 112 Acil Sağlık Hizmetleri Ambulans Tanıtım Standı, Hijyen Eğitimi Standı (El Yıkama ve Hijyen Deneyleri) ile Gençlik Merkezi desteğiyle oluşturulan yüz boyama ve etkileşim alanlarına yer verildi. Stantlarda öğrencilere; sağlıklı beslenme, kişisel hijyen, fiziksel aktivitenin önemi, acil durumlarda 112 Acil Sağlık Hizmetlerinin doğru kullanımı ve koruyucu sağlık hizmetleri konularında yaş gruplarına uygun, uygulamalı ve interaktif eğitimler verildi. Hijyen eğitimi kapsamında gerçekleştirilen el yıkama deneyi, öğrencilerin yoğun ilgisini çekti. Ayrıca çocuklara meyve ikram edildi. Etkinlik süresince okulda bulunan tüm öğrenciler, planlı bir şekilde sınıflar hâlinde stant alanlarına alınarak etkinliklere katılım sağladı. Program boyunca alanda “Sağlık Elçisi” şarkısı çalınarak çocukların motivasyonu artırıldı ve eğitici içerikler eğlenceli bir atmosferde sunuldu. Etkinlik öncesinde ise sınıf ortamlarında öğrencilere; sağlıklı beslenme, sağlıklı fiziksel aktivite, bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklardan korunma, günlük yaşamda sağlık bilinci başlıklarında bilgilendirici eğitimler verildi. Böylece program, ön hazırlık aşaması olan, planlı ve bütüncül bir sağlık eğitimi süreci olarak yürütüldü. Hilvan ilçesinde gerçekleştirilen “Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek” Programı, yüksek katılımın sağlandığı, çocukların aktif rol aldığı, eğitici ve coşkulu bir farkındalık çalışması olarak tamamlandı.

510 Bin Kişiye Tedavi Hizmeti Haber

510 Bin Kişiye Tedavi Hizmeti

Şanlıurfa’da 2023 yılında hizmete giren Haliliye Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi, geçen iki yılda sunduğu sağlık hizmetleriyle önemli bir başarıya imza attı. Kurum, bugüne kadar 510 bin kişiye diş tedavisi, Birinci yılını tamamlayan Ameliyathanede 1.960 hastaya ise sedasyon altında toplam 9.533 diş tedavisi uyguladı. Modern tıbbi cihazlarla donatılan hastane, ana binada 52, semt polikliniğinde 18 olmak üzere toplam 70 diş polikliniği ve 2 ameliyathanesiyle tam kapasiteyle hizmet veriyor. Uzman diş hekimlerinden oluşan kadrosuyla bölge halkına nitelikli ağız ve diş sağlığı hizmeti sunan kurum, kısa sürede Şanlıurfa’nın en donanımlı merkezlerinden biri haline geldi. Haliliye Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi, Şanlıurfa ve çevresinde nadir sunulan sedasyon ve genel anestezi altında diş tedavisi hizmetiyle dikkat çekiyor. Özellikle komplikasyonlu ve gömülü diş çekimleri, kanal tedavileri, dolgu işlemleri, diş eti hastalıklarının tedavisi ve protez uygulamaları, hastanede başarıyla gerçekleştiriliyor. Hastane bünyesinde kurulan Modern Diş Protez Laboratuvarı, ileri teknoloji altyapısıyla tedavi süreçlerini hızlandırırken hizmet kalitesini de artırıyor. Öte yandan, hastanede kısa süre içerisinde implant tedavi hizmeti de başlatılacak. Bu hizmetin devreye girmesiyle birlikte, ağız ve diş sağlığı alanındaki hizmet yelpazesi daha da genişlemiş olacak. Haliliye Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi yetkilileri, hastaneye başvuran vatandaşların memnuniyetle ayrılmalarını temel hedef olarak belirlediklerini ifade ederek, bölge halkına en kaliteli sağlık hizmetini sunmak için çalışmalarını aralıksız sürdürdüklerini vurguladı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.