Uygulamalarımız appstore googleplay

#Anız Yakma

gazeteci63.com - Anız Yakma haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Anız Yakma haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Ormanlara Giriş Yasakları Başlıyor Haber

Ormanlara Giriş Yasakları Başlıyor

Ankara sınırları içinde yer alan milli park, mesire alanları, tabiat ve orman parkları hariç olmak üzere ormanlık alanlara girişler 30 Eylül 2026'ya kadar yasaklandı. Ankara Valiliğinden yapılan açıklamada, ormanlık alanlarla mesire alanlarında insan ve araç yoğunluğunun artması ve Türkiye genelinde orman yangınları açısından yüksek risk taşıyan meteorolojik şartların devam etmesi nedeniyle orman yangınlarıyla mücadele konusunda ilave tedbirler alındığı belirtildi. Anız yakma, tarla çalışmaları, bağ bahçe temizliği, çöplerin yakılması, enerji nakil hattı arızaları, piknik, çoban ateşi, yıldırım, kasıt, ihmal veya dikkatsizlik neticesinde gelişen orman yangınlarını önlemek amacıyla yeni kararların hayata geçirildiği ifade edilen açıklamada, bu kapsamda, il sınırları içindeki milli park, mesire alanları, tabiat ve orman parkları hariç olmak üzere ormanlık alanlara girişler 1 Haziran itibarıyla 30 Eylül 2026'ya kadar yasaklandı. Kamping işletmeleri haricinde ormanlık alanlarda kamp yapılamayacak ve çadır kurulamayacak. Ormanlarda yetkili idarelerin gözetim ve denetiminde bulunan mesire alanları, tabiat parkları ve milli parklarda söz konusu tarihe kadar idarece belirlenen ocak, mangal, barbekü yerleri dışında ateş, mangal, semaver yakılamayacak. Bu alanlara 09.00-22.00 saatleri arasında giriş ve çıkış yapılabilecek ancak belirlenen saatler dışında kamp yapılamayacak ve çadır kurulamayacak. Ormancılık faaliyetlerinin gereği olarak üretim çalışmalarının devamı, fidan dikme, bakım ve onarım gibi orman idaresinden ihale veya tahsisli sözleşmelerle iş almış kişiler ile bu çalışmaları denetleyen ve kontrol eden orman idaresi personeli haricindeki vatandaşlar, ormanlara giriş ve çıkış yapamayacak. Seyrek yerleşim yerleri başta olmak üzere orman içi, orman bitişiği ve ormanla ilişiği olmayan seyrek yerleşim yerlerinde, anız, bağ bahçe ve tarla temizliğinden meydana gelen dallar ve bitki örtüsü yakılamayacak ve havai fişek atılamayacak. Orman alanı civarındaki tesisler ile sanayi kuruluşları, orman alanlarını etkileyebilecek her türlü faaliyet nedeniyle oluşabilecek yangın riskine karşı önleyici tedbirleri alacak. Enerji nakil hatlarının yapım ve bakımıyla ilgili kuruluşlar hatların özellikle ormanlık alanlardan geçen bölümlerinde gerekli bakımları gerçekleştirecek, yangın riskine karşı her türlü tedbiri alarak gerektiğinde enerji kesintisi uygulayacak. Karar ve önlemlere aykırı hareket edenler hakkında işlem uygulanacak Tüm belediyeler orman içi, orman kenarı ve bitişiğinde bulunan çöp toplama alanları çevresinde koruma bandı oluşturacak ve yangın riskine karşı gerekli iş makinelerini hazır bulunduracak. Demiryolu kenarları, piknik alanları, turistik alanlar, meskun mahaller, her türlü tesis ve ziraat arazileri gibi özel yangın tehlikesi oluşturan alanların etrafında emniyet yoluyla şerit açılacak. Orman Bölge Müdürlüğü koordinasyonunda genel kolluk ve orman kolluğundan oluşturulan denetim ekipleri etkin şekilde gözetim ve denetim yapacak. İzleme ve gözlem faaliyetleri arttırılacak. Muhtemel orman yangınından etkilenebilecek, özel tedbirler alınması gereken yerleşim yerleri, kritik yapı, fabrika, depo ve benzeri alanlar belirlenecek, riskli alanlarda bulunanların ilgili ve yetkilisine kendi tedbirlerini almaları konusunda gerekli bilgilendirme ve uyarılar yapılacak. Gerekli hallerde ilçe kaymakamlarının emriyle, tüm kamu ve özel sektör imkanları kullanılarak her türlü araç gereçle, Orman Bölge Müdürlüğünün koordinasyonunda yangına karşı en etkili şekilde müdahale edilmesi sağlanacak. Belirlenen karar ve önlemlere aykırı hareket edenler hakkında 6831 Sayılı Orman Kanunu, 2872 sayılı Çevre Kanunu ve Kabahatler Kanunu uyarınca işlem yapılacak.

Büyükşehir Tarla Günü Yapacak Haber

Büyükşehir Tarla Günü Yapacak

Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi, toprak verimliliğini artırmak ve sürdürülebilir tarımı desteklemek amacıyla rejeneratif tarım uygulamalarına hız kesmeden devam ediyor. Daha önce nohut ve bezelye ekimleriyle toprağın korunmasına yönelik farkındalık çalışmaları yürüten Büyükşehir Belediyesi, şimdi de bakteri aşılı soya ekimi ve anıza mısır ekimi ile örnek projelere imza atıyor. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi, GAP Tarımsal Araştırma Enstitüsü iş birliğiyle Büyükşehir Belediyesine ait Akçakale İşletmesi’nde, buğday hasadının ardından 10 dönümlük alanda gerçekleştirilen anıza mısır ekimi, çiftçilere uygulamalı olarak tanıtılacak. Tarla günü etkinliğinde, hem anıza ekim mibzeri hem de anıza mısır ekimi sahada incelenecek. Ayrıca, GAP Tarımsal Araştırma Enstitüsü’nde anıza ekim konusunda uzman olan Ziraat Yüksek Mühendisi Ahmet Çıkman, çiftçilere ve katılımcılara modern anıza ekim yöntemleri hakkında detaylı bilgiler sunacak. Etkinlikte ayrıca Enstitü bünyesinde bulunan iki farklı mibzer de çiftçilere tanıtılacak. Bu mibzerlerden biri, buğday hasadı sonrası tarla sürülmeden doğrudan anıza mısır ekimi yapabiliyor. Diğeri ise mısır hasadının ardından tarlayı sürmeden mısır anızına doğrudan buğday ekimi gerçekleştirebiliyor. Tarla gününde bu uygulamalar canlı olarak gösterilecek. Hasadı yapılacak 10 dönümlük anıza mısır alanına ise tarla sürülmeden doğrudan buğday ekimi yapılarak çiftçilere tanıtım devam ettirilecek. Öte yandan, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi olarak anıza mısır, pamuk, soya ile buğday, arpa, mercimek ve nohut ekimi yapabilen modern mibzerlerin alımı da gerçekleştiriliyor. Önümüzdeki sezondan itibaren, GAP Tarımsal Araştırma Enstitüsü iş birliğiyle uygun ilçelerde ve köylerde çiftçi tarlalarında demonstrasyon çalışmaları yapılacak. Böylece anıza ekimin bölgede daha hızlı şekilde benimsetilmesi ve yaygınlaştırılması hedefleniyor. Toprakların korunması ve çiftçilerin yeni tekniklerle buluşturulması amacıyla düzenlenecek Tarla Günü etkinliği, 07 Ekim 2025 Salı günü saat 14.00’te Akçakale İşletmesi’nde gerçekleştirilecek. İlgi duyan tüm çiftçilerin etkinliğe davetli olduğu belirtildi.

Anız Yakmadan Tarım Oluyormuş Haber

Anız Yakmadan Tarım Oluyormuş

Türkiye'nin önemli tarımsal üretim merkezlerinden Şanlıurfa'da, sürdürülebilir tarımı desteklemek ve üretim maliyetlerini düşürmek amacıyla anıza ekim (toprağa doğrudan ekim) yönteminin yaygınlaştırılması hedefleniyor. Tarım ve Orman Bakanlığı GAP Tarımsal Araştırmalar Enstitüsü Müdürlüğü (GAPTAEM), toprak sağlığını koruyan, yakıt, iş gücü ve makine giderlerinde tasarruf sağlayan bu yöntem için pilot çalışma yürüttü. Çalışma kapsamında, GAPTAEM teknik personeli ziraat yüksek mühendisi Ahmet Çıkman, 40 dekar arazide ikinci ürün olarak pamuk ve mısır ekimi yaptı. Geleneksel toprak işleme yöntemlerine alternatif olarak uygulanan anıza ekim tekniğiyle, tarımsal verimlilik, toprak sağlığı ve maliyet gibi birçok başlıkta olumlu sonuçlar elde edildi. Bu yöntemin bölgede yaygınlaştırılması amaçlanıyor. GAPTAEM Müdürü İbrahim Halil Çetiner, AA muhabirine, anıza ekim yönteminin çiftçilere önemli avantajlar sağladığını söyledi. Mercimek ve nohut gibi baklagillerin hasadından sonra toprağı pulluklarla sürmeden veya nadasa bırakmadan minimum işleyerek anıza ekim yaptıklarını belirten Çetiner, şöyle devam etti: "Bu yöntemle anız yakma gibi olumsuz uygulamaların önüne geçilmiş oluyor. Masraflar açısından bakıldığında, yakıttan tasarruf sağlanırken, makine ve ekipman giderleri de düştüğü için yüzde 50'ye yakın bir maliyet avantajı elde ediliyor. Ayrıca bu yöntem, toprağın verimini ve su tutma kapasitesini artırıyor. Bu durum, sulamada su kaybını önlediği için bizim de arzu ettiğimiz bir sonuç olarak ortaya çıkıyor." "Toprağın organik madde miktarı yükseliyor" Anıza ekim yönteminin her anlamda olumlu sonuç vermesinin kendilerini mutlu ettiğini dile getiren Çetiner, şunları söyledi: "Toprağın organik madde miktarı yükseliyor. Bitkilerimizin anıza ekim yapılmasına rağmen diğer ekim yöntemlerindeki bitkilerle arasında hiçbir fark bulunmuyor hatta verim açısından daha yüksek sonuçlar elde etmeyi bekliyoruz. Bunun en önemli nedeni, toprağın organik madde açısından zenginleşmesi ve önceki bitkinin mercimek, nohut gibi baklagillerden oluşmasıdır. Baklagiller, havadaki serbest azotu bağlayarak toprağa kazandırır. Bu da azotlu gübreleme yapılmış gibi bir fayda sağlayarak verimliliği artırır." "Organik madde yönünden toprağımızı koruyor" Ahmet Çıkman da bu yöntemin sağladığı ekonomik faydanın direkt çiftçinin cebine yansıdığını, yöntemin hem ana ürün hem de ikinci üründe kullanılabileceğini belirtti. Toprak yüzeyi sap ile saman atıklarıyla kaplı olduğu için nem kaybının ve sulama miktarının azalacağına dikkati çeken Çıkman, şunları kaydetti: "Önceliğimiz su tasarrufu sağlıyor. Organik madde yönünden toprağımızı koruyor. Ondan sonra toprağımızı uzun süre biz sürdüğümüz için toprağın yapısı bozulmakta. Yapısı bozulduğu zaman da toprakta tozlaşma dediğimiz dispersiyon olayı oluyor. Bu da infiltrasyon (yağmur veya sulama sularının toprak profili boyunca yer çekiminin etkisiyle yüzeyden aşağıya doğru inmesi) kapasitesinin düşmesine, yüzey akışının artmasına ve erozyona sebep olmaktadır. Anız yakmadığımız için hem toprağımızı hem çevremizi koruyoruz."

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.