Uygulamalarımız appstore googleplay

#Madalya

gazeteci63.com - Madalya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Madalya haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Urfalı Güreşçiler Hedef Büyüttü Haber

Urfalı Güreşçiler Hedef Büyüttü

Türkiye Bilek Güreşi Şampiyonası'nda 9 madalya kazanarak takım halinde ikinci olan Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Engelliler Spor Kulübü Bilek Güreşi Takımı sporcuları, uluslararası müsabakalarda madalya kazanmak için çalışmalarını sürdürüyor. Sporcularının farklı takımlara geçişiyle bir süre faaliyetlerine ara vermek zorunda kalan Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Engelliler Spor Kulübü Bilek Güreşi Takımı, 2025 yılında yeni sporcuların katılımıyla tekrar turnuvalarda yer almaya başladı. Toplam 9 sporcuya ulaşan takım, 6-12 Nisan'da Yalova'da düzenlenen Türkiye Şampiyonası'nda 9 madalya kazanarak ikinci olmayı başardı. Sporcular, yeni şampiyonalarda madalya kazanmak için sıkı antrenman yapıyor. "İlk senemde iki madalya almak gurur vericiydi" Sporculardan 16 yaşındaki Mehmet Sinan Yurtsever, AA muhabirine, basketbol antrenörünün tavsiyesiyle bilek güreşi takımına katıldığını söyledi. Takımla 6 aylık bir çalışmanın ardından 2 madalya kazandığını ifade eden Yurtsever, şöyle konuştu: "Şampiyonada sol kol ikincilik, sağ kol üçüncülük aldım. Çok güzel bir duyguydu. İlk senemde iki madalya almak gurur vericiydi. Umarım devamını getiririm. Bir sonraki hedefim Türkiye şampiyonasında milli takıma seçilmek ve Avrupa'da ülkemizi gururlandırmak, onun için sıkı çalışıyorum. Ben ilk kez böyle bir şampiyonaya katıldım ve madalya aldım. Ailem ve çevrem de çok sevindi. Gurur vericiydi." Takımın 29 yaşındaki sporcusu Ömer Yüksel ise 7 yıl oynadığı basketbolu bıraktıktan sonra bir süre spordan uzak kaldığını anlattı. Bilek güreşi sporcusu bir arkadaşının yönlendirmesiyle bilek güreşi takımına katıldığını aktaran Yüksel, "Önce deneme antrenmanına katıldım, antrenörümüz çabalarımı görünce beni takıma aldı. Yalova'da düzenlenen şampiyonada sağ kolda gümüş madalya, sol kolda bronz madalya aldım. Şimdi bir dahaki yarışmaya hazırlanıyoruz. Bu sefer birincilik getireceğim ve Avrupa'ya gideceğim. Hedefim Avrupa'da şampiyonasında başarılı olarak ülkemi gururlandırmak." diye konuştu. "Türkiye'yi en iyi şekilde temsil etmek istiyorum" Şampiyonada ikinci olan 26 yaşındaki Mahmut Bali de 1,5 yıl önce bilek güreşi yapmaya başladığını anlattı. Son iki Türkiye şampiyonasında ikincilik elde ettiğini aktaran Mahmut Bali, "Şu an daha iyi çalışıyoruz. Allah kısmet ederse önümüzdeki yıl tekrar şampiyonada derece elde etmek istiyorum. Avrupa'da ve dünyada Türkiye'yi en iyi şekilde temsil etmek istiyorum." diye konuştu. Takımın kaptanı Yaşar Yıldırım da desteklerinden dolayı Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasap Gülpınar ve tüm ekibine teşekkür etti.

Ödüllü Tenis Turnuvası Sona Erdi Haber

Ödüllü Tenis Turnuvası Sona Erdi

Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi ile Karaköprü Belediyesi iş birliğinde düzenlenen 19 Mayıs Ödüllü Tenis Turnuvası tamamlandı. 131 sporcunun katıldığı organizasyonda dereceye giren sporculara kupa, madalya ve çeşitli hediyeler verildi. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’nin, Karaköprü Belediyesi iş birliğiyle 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kapsamında düzenlediği Ödüllü Tenis Turnuvası, final karşılaşmaları ve ödül töreniyle sona erdi. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Daire Başkanlığı koordinesinde Şanlıurfa Tenis Dünyası’nda gerçekleştirilen turnuvaya toplam 131 sporcu katıldı. Organizasyon, 13-18 yaş ile 18 yaş ve üzeri olmak üzere iki farklı kategoride düzenlendi. Genç sporcuların kıyasıya mücadele ettiği turnuva, tenis severlerden de yoğun ilgi gördü. Final karşılaşmalarını Karaköprü Belediye Başkanı Nihat Çiftçi, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Emrah Karaca, Karaköprü Belediye Başkan Yardımcısı Fırat Sultan ile Gençlik ve Spor Hizmetleri Daire Başkanı Mehmet Küçük de takip etti. Turnuvada dereceye giren sporculara protokol üyeleri tarafından kupa, madalya ve çeşitli hediyeler takdim edildi. Ödül töreninde konuşan Karaköprü Belediye Başkanı Nihat Çiftçi, turnuvaya destek veren Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasım Gülpınar’a teşekkür ederek, sporun farklı branşlarda gelişmesi adına ortak çalışmalar yürüttüklerini söyledi. Turnuvada dereceye giren sporcular da organizasyondan duydukları memnuniyeti dile getirerek, turnuvayı düzenleyen Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür etti.

Yüzmede 1 Kupa, 48 Madalya Haber

Yüzmede 1 Kupa, 48 Madalya

Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’nin gençlere yönelik düzenlediği yüzme kurslarında yetişen sporcular, Okul Sporları İl Yüzme Yarışmaları’nda büyük bir başarıya imza attı. Sporcular, katıldıkları yarışmalarda 1 kupa ve toplam 48 madalya kazandı. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Daire Başkanlığı bünyesindeki yüzme havuzlarında altyapı eğitimi alan sporcular, okulları adına katıldıkları Gençler ve Yıldızlar kategorilerindeki yarışmalarda derece elde etti. Okul Sporları İl Yüzme Yarışmaları’na 12 sporcu ile katılan Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi sporcuları; 21 altın, 9 gümüş, 12 bronz ve 6 krom madalya olmak üzere toplam 48 madalya ile birlikte 1 kupa kazanma başarısı gösterdi. Yarışmalarda elde edilen derecelerle sporcular, bölge yarışmalarına katılmaya hak kazandı. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Yüzme Takımı Antrenörü Yusuf Can Geran, “Şanlıurfa’da düzenlenen Gençler ve Yıldızlar kategorisindeki yüzme yarışmalarına 12 sporcu ile katıldık. Sporcularımız toplamda 48 madalya ve 1 kupa kazanarak bizleri gururlandırdı. Bu süreçte desteklerini esirgemeyen Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Mehmet Kasım Gülpınar’a teşekkür ediyorum,” dedi. Yarışmalarda derece elde ederek bölge yarışmalarına katılma hakkı kazanan sporcular da, kendilerine sağlanan imkân ve desteklerden dolayı Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasım Gülpınar’a teşekkür etti.

Milli Güreşçiler 4 Madalya Kazandı Haber

Milli Güreşçiler 4 Madalya Kazandı

Slovakya'da düzenlenen 2025 Avrupa Güreş Şampiyonası'nda milli sporcular Evin Demirhan Yavuz, Bediha Gün ve Yasemin Adar Yiğit gümüş madalya, Buse Tosun Çavuşoğlu da bronz madalya kazandı. Başkent Bratislava'daki organizasyonda milli güreşçiler Evin ve Bediha, finalde rakiplerine yenildi. Kadınlar 50 kilo finalinde Ukraynalı Oksana Livach ile karşılaşan Evin, minderden mağlup ayrıldı. Geçen yıl da ikincilik kürsüsünde yer alan Evin Demirhan Yavuz, 2022 yılında Avrupa şampiyonluğuna ulaşmıştı. 59 kilo finalinde bağımsız sporcu Anastasiia Sidelnikova'ya yenilen Bediha Gün de Avrupa ikincisi oldu. Bediha, Avrupa şampiyonalarında daha önce 4 bronz madalya almıştı. Ayrıca milli güreşçi Tuba Demir, 55 kilo bronz madalya maçında Ukraynalı Oleksandra Khomenets'e yenildi. Yasemin Adar Yiğit, gümüş madalya aldı Şampiyonada kadınlar 76 kiloda mücadele eden Yasemin Adar Yiğit de finalde Ukraynalı Anastasiya Alpyeyeva ile karşılaştı. Günün son maçında rakibine 6-0 yenilerek gümüş madalya alan Yasemin, 8'inci kez Avrupa şampiyonu olma şansını değerlendiremedi. Milli güreşçi, Avrupa şampiyonalarında 2016, 2017, 2018, 2019, 2022, 2023 ve 2024 yıllarında altın madalya aldı. Tokyo Olimpiyatları'nda üçüncü olan Yasemin Adar Yiğit, kariyerinde ayrıca 2017 ve 2022'de olmak üzere 2 dünya şampiyonluğu elde etti. Milli güreşçi Buse Tosun Çavuşoğlu, Avrupa üçüncüsü oldu Milli sporcu Buse Tosun Çavuşoğlu da kadınlar 68 kiloda bronz madalya kazandı. Organizasyonda dün çeyrek final maçını kaybeden Buse, bugün önce repesaj karşılaşmasında Arnavut Albina Drazhi'yi 10-0 teknik üstünlükle yendi. Akşam seansında bronz madalya maçına çıkan milli güreşçi, Ukraynalı Manola Skobelska'yı da 9-6 mağlup ederek üçüncü oldu. Dünya Güreş Birliği tarafından 2024'ün kadınlarda en iyi güreşçisi seçilen Buse Tosun Çavuşoğlu, geçen yıl Avrupa Şampiyonası'nda altın madalya kazanmıştı. Paris 2024 Olimpiyat Oyunları'nda bronz madalya alan Buse, 2023 yılında dünya şampiyonluğuna ulaşmıştı. Kadın milli güreşçiler, 2025 Avrupa Güreş Şampiyonası'nda günü 3 gümüş ve 1 bronz madalyayla tamamladı. Şampiyonada yarın kadınlar kategorisinde müsabakalar sona erecek. Milli güreşçilerden Elvira Süleyman Kamaloğlu (57 kilo) ve Nesrin Baş (72 kilo) altın madalya için mindere gelecek. Zeynep Yetgil (53 kilo) bronz madalya, Selvi İlyasoğlu (62 kilo) ise repesaj müsabakası yapacak. Organizasyonda yarın ayrıca grekoromen stilde karşılaşmalar başlayacak. 55, 63, 77, 87 ve 130 kiloda elemeler gerçekleştirilecek.

Milli Boksör Madalya İstiyor Haber

Milli Boksör Madalya İstiyor

Türkiye şampiyonluklarının yanı sıra Avrupa şampiyonalarında ikincilik, üçüncülük ve Akdeniz Oyunları'nda bronz madalyası bulunan milli boksör, Polonya'da düzenlenen 2023 Avrupa Oyunları’nda da kürsünün 3'üncü basamağında yer alarak Paris 2024 Olimpiyat Oyunları'na kota aldı. Kastamonu Olimpiyat Hazırlık ve Kamp Eğitim Merkezi'ndeki kampı tamamlayan milli boksör, AA muhabirine yaptığı açıklamada Paris'te madalya kazanabilmek için yoğun çalıştığını söyledi. Boks sporunu 2017'den beri yaptığını ifade eden Gizem Özer, son olarak Sırbistan'da 14-23 Nisan tarihlerinde gerçekleştirilen Avrupa Şampiyonası'nda ringe çıktığını ve İrlandalı olimpiyat şampiyonu rakibine çeyrek finalde kaybettiğini anlattı. Şampiyonadan sonra olimpiyatlara hazırlanmaya devam ettiğini anlatan Gizem, oyunlara kısa süre kaldığına dikkati çekerek şu değerlendirmeyi yaptı: "Haftanın 6 günü çift idman yaptık. Tüm gücümüzle çalışıyoruz. Varımızı yoğumuzu ortaya koyuyoruz. İnşallah orada da takım olarak çok güzel başarılara imza atacağımıza inanıyoruz. Bu benim ilk olimpiyatım. Daha önce katılmamıştım. Gün geçtikçe daha çok heyecanlanıyorum. Çok büyük organizasyon, sporun zirvesi." "Türk kadın boksu şu anda zirvede" Olimpiyatta madalya kazanmak istediğini vurgulayan Gizem, Türk kadın boksundan övgüyle bahsetti. "Türk kadın boksu şu anda zirvede." ifadesini kullanan Gizem, "Özellikle Buse ablalarımız Tokyo'da çok güzel başarılar elde etti. Bize öncü oldular." diyerek sözlerini tamamladı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.