Uygulamalarımız appstore googleplay

#Gümüş Madalya

gazeteci63.com - Gümüş Madalya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Gümüş Madalya haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Urfalı Güreşçiler Hedef Büyüttü Haber

Urfalı Güreşçiler Hedef Büyüttü

Türkiye Bilek Güreşi Şampiyonası'nda 9 madalya kazanarak takım halinde ikinci olan Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Engelliler Spor Kulübü Bilek Güreşi Takımı sporcuları, uluslararası müsabakalarda madalya kazanmak için çalışmalarını sürdürüyor. Sporcularının farklı takımlara geçişiyle bir süre faaliyetlerine ara vermek zorunda kalan Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Engelliler Spor Kulübü Bilek Güreşi Takımı, 2025 yılında yeni sporcuların katılımıyla tekrar turnuvalarda yer almaya başladı. Toplam 9 sporcuya ulaşan takım, 6-12 Nisan'da Yalova'da düzenlenen Türkiye Şampiyonası'nda 9 madalya kazanarak ikinci olmayı başardı. Sporcular, yeni şampiyonalarda madalya kazanmak için sıkı antrenman yapıyor. "İlk senemde iki madalya almak gurur vericiydi" Sporculardan 16 yaşındaki Mehmet Sinan Yurtsever, AA muhabirine, basketbol antrenörünün tavsiyesiyle bilek güreşi takımına katıldığını söyledi. Takımla 6 aylık bir çalışmanın ardından 2 madalya kazandığını ifade eden Yurtsever, şöyle konuştu: "Şampiyonada sol kol ikincilik, sağ kol üçüncülük aldım. Çok güzel bir duyguydu. İlk senemde iki madalya almak gurur vericiydi. Umarım devamını getiririm. Bir sonraki hedefim Türkiye şampiyonasında milli takıma seçilmek ve Avrupa'da ülkemizi gururlandırmak, onun için sıkı çalışıyorum. Ben ilk kez böyle bir şampiyonaya katıldım ve madalya aldım. Ailem ve çevrem de çok sevindi. Gurur vericiydi." Takımın 29 yaşındaki sporcusu Ömer Yüksel ise 7 yıl oynadığı basketbolu bıraktıktan sonra bir süre spordan uzak kaldığını anlattı. Bilek güreşi sporcusu bir arkadaşının yönlendirmesiyle bilek güreşi takımına katıldığını aktaran Yüksel, "Önce deneme antrenmanına katıldım, antrenörümüz çabalarımı görünce beni takıma aldı. Yalova'da düzenlenen şampiyonada sağ kolda gümüş madalya, sol kolda bronz madalya aldım. Şimdi bir dahaki yarışmaya hazırlanıyoruz. Bu sefer birincilik getireceğim ve Avrupa'ya gideceğim. Hedefim Avrupa'da şampiyonasında başarılı olarak ülkemi gururlandırmak." diye konuştu. "Türkiye'yi en iyi şekilde temsil etmek istiyorum" Şampiyonada ikinci olan 26 yaşındaki Mahmut Bali de 1,5 yıl önce bilek güreşi yapmaya başladığını anlattı. Son iki Türkiye şampiyonasında ikincilik elde ettiğini aktaran Mahmut Bali, "Şu an daha iyi çalışıyoruz. Allah kısmet ederse önümüzdeki yıl tekrar şampiyonada derece elde etmek istiyorum. Avrupa'da ve dünyada Türkiye'yi en iyi şekilde temsil etmek istiyorum." diye konuştu. Takımın kaptanı Yaşar Yıldırım da desteklerinden dolayı Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasap Gülpınar ve tüm ekibine teşekkür etti.

Rotasını Olimpiyatlara Çevirdi Haber

Rotasını Olimpiyatlara Çevirdi

Son iki yılda katıldığı Avrupa şampiyonalarında birincilik kürsüsüne çıkan milli boksör Emrah Yaşar, 2028 Los Angeles Olimpiyat Oyunları'nda madalya kazanmak için çalışmalarını sürdürüyor. Adıyaman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencisi Emrah Yaşar, Şanlıurfa'da 2018 yılında tanıştığı boksta Türkiye şampiyonalarında gösterdiği başarıların ardından Fenerbahçe'ye transfer oldu. Bulgaristan'da 2024 yılında düzenlenen 22 Yaş Altı Avrupa Boks Şampiyonası ile Macaristan'da 2025 yılında gerçekleştirilen 23 Yaş Altı Avrupa Boks Şampiyonası'nda birinci, Kazakistan'da 2025 yılında yapılan World Boxing Cup Turnuvası'nda ise ikinci olarak dikkatleri üzerine çeken milli boksör, gözünü 2028 Los Angeles Olimpiyat Oyunları'na çevirdi. "En büyük hedefimiz 2028 yılındaki olimpiyatlar" Milli boksör Emrah Yaşar, AA muhabirine, boksta birçok Türkiye şampiyonluğunun bulunduğunu, uluslararası şampiyonalarda ise 2 altın ve 1 gümüş madalya kazandığını söyledi. Avrupa'da iki defa şampiyon olarak Türkiye'yi en iyi şekilde temsil ettiğini temsil ettiğini anlatan Yaşar, şöyle konuştu: "Şimdi önümüzde Kocaeli'nde 23 Ocak-1 Şubat'ta düzenlenecek Büyükler Türkiye Şampiyonası var, ona hazırlanıyoruz. Orada da şampiyon olmayı hedefliyoruz. Sonrasında 2026 yılında bayağı bir turnuva var. Avrupa Şampiyonası, kupalar var. Onlara güzel bir şekilde hazırlanmayı hedefliyoruz. 2027 yılında ise Avrupa Oyunları var. Bunların hepsi 2028 yılında düzenlenecek Los Angeles Olimpiyatları için puan toplanan turnuvalar. En büyük hedefimiz 2028 yılındaki olimpiyatlar. Orada güzel bir derece elde etme için programlı bir şekilde çalışıyoruz." "Emrah'ın başarıları bizim için tesadüf değil" Antrenör Serhat Akagündüz de Şanlıurfa'da boks branşında yaptıkları çalışmaların meyvelerini toplamaya başladıklarını ifade etti. Emrah Yaşar'ı son 2 yıldaki başarılarından dolayı tebrik eden Akagündüz, şunları söyledi: "Emrah'ın başarıları bizim için tesadüf değil. Biz çalışmalarımızı yapıyoruz, ülkemizi ve şehrimizi en iyi şekilde temsil etmeye çalışıyoruz. Olimpiyatlara giden yolda güzel adımlar atıyoruz. Bunun yanında Fenerbahçe Kulübü de bize ciddi anlamda destek çıkıyor. 2028 yılında yapılacak olan Los Angeles Olimpiyatları'nda Allah'ın izniyle şehrimize ve ülkemize bir altın madalya getireceğiz, buna inanıyoruz. Bunun sözünü de şimdiden veriyoruz. Allah utandırmasın."

Madalyanın Mutluluğunu Yaşıyor Haber

Madalyanın Mutluluğunu Yaşıyor

Paris 2024 Olimpiyat Oyunları boks kadınlar 54 kiloda gümüş madalya kazanan Hatice Akbaş, ilk olimpiyat tecrübesinde madalya kazanmanın gururunu yaşıyor. Roland-Garros'ta oynanan final müsabakasının ardından basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Akbaş, Türkiye'ye gümüş madalya kazandırdığı için mutlu ve gururlu olduğunu söyledi. "Ancak içim biraz buruk." diyen Akbaş, "Hep 'Bronz ve altın alanlar sevinir, gümüş alanlar üzülür.' derler. Aslında öyle ama ilk olimpiyatımda final oynadım. Büyük bir başarı olduğunu düşünüyorum. Babamla ben büyük emek verdik. 9 yaşından bu yana beni eğitiyor. Bu madalyanın, 2028 Los Angeles'taki altın madalyanın habercisi olduğunu düşünüyorum. Ülkeme, destekleyen herkese teşekkür ederim." ifadelerini kullandı. Final müsabakasında çok heyecanlandığını, bu durumun da performansını etkilediğini belirten Akbaş, şöyle devam etti: "Atmosfer çok kalabalıktı, bu beni biraz etkiledi. Yine de elimden geleni yaptığımı düşünüyorum. Buraya gelip dua eden herkese teşekkür ediyorum. Çok büyük bir gurur yaşadım. Burada olmak, burada yarışmak, beni destekleyen insanları görmek çok güzeldi. Türk kadın boksu olarak büyük başarılara imza attık. Tokyo'da 2 madalyamız vardı, sonrasında üçüncü madalyayı ben getirdim. Ablalarımın ardından böyle güzel bir madalyayı kazandırdığım için mutluyum. İnşallah yarın Buse Naz Çakıroğlu ablam altın kazanır ve İstiklal Marşı'mızı okutur. Keşke Busenaz Sürmeneli de madalya kazansaydı. Onu çok seviyorum. Esra (Yıldız Kahraman) abla da çok iyi çalıştı. Hepimiz emeğimizin karşılığını aldık diye düşünüyorum." "İnşallah Los Angeles'ta da aynı atmosferi yaşarım" Final serisine yükselen isimlere oranla daha fazla maça çıktığını hatırlatan Hatice Akbaş, "Ben 24 Temmuz'dan bu yana buradayım, ilk maçım 27 Temmuz'daydı. Bu benim beşinci maçım. Bay çekmediğim için tur atlamamıştım, son 32 turundan başlamıştım. Bu da beni psikolojik ve bedenen yordu." diye konuştu. İlk kez olimpiyat heyecanı yaşadığının altını çizen Akbaş, şunları kaydetti: "Paris'i çok sevdim. Olimpiyat Köyü'nde olmak, dereceli sporcularla aynı ortamda bulunmak beni çok mutlu ve motive etti. İnşallah Los Angeles'ta da aynı atmosferi yaşarım. Burada ilk maçım zorluydu. Çeyrek final müsabakası da zorluydu. Buna rağmen iyi performans gösterdim. Rakiplerim tecrübeli isimlerdi ve bildiğim rakiplerdi. Sadece finaldeki rakibimle ilk kez karşılaştım. İnşallah bu maçın rövanşını alırım."

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.