Uygulamalarımız appstore googleplay

#Fiziksel Aktivite

gazeteci63.com - Fiziksel Aktivite haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Fiziksel Aktivite haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Türkiye'de Obezite Oranında Artış Haber

Türkiye'de Obezite Oranında Artış

Türkiye Sağlık Araştırması'na göre, ülkedeki obezlerin oranı geçen yıl yüzde 21,8 olarak belirlendi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), "2025 Türkiye Sağlık Araştırması" sonuçlarını açıkladı. Buna göre, boy ve kilo değerleri kullanılarak hesaplanan vücut kitle indeksi incelendiğinde, 15 yaş ve üstü obezlerin oranı 2022'de yüzde 20,2 iken 2025'te yüzde 21,8'e çıktı. Cinsiyet özelinde bakıldığında kadınların yüzde 24,8'inin obez ve yüzde 32,2'sinin obez öncesi olduğu tespit edildi. Erkeklerde ise bu oranlar sırasıyla yüzde 18,7 ve yüzde 43,1 olarak kaydedildi. Fiziksel aktivite yapmayanların oranı yüzde 86,6 Aktivite yapmayan erkeklerin oranı 2022 yılında yüzde 85,3 iken 2025'te yüzde 83,5 oldu. Kadınlarda ise bu oran yüzde 92,7'den yüzde 89,7'ye geriledi. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tarafından, yetişkinlerin haftada en az 150 dakika orta şiddette aerobik fiziksel aktivite yapması öneriliyor. Buna göre, haftada 150 ile 300 dakika arası fiziksel aktivite yapanların oranı 2025'te erkeklerde yüzde 4,1, kadınlarda yüzde 2,7 oldu. Merdiven inip çıkarken zorluk yaşayanların oranı yüzde 6 Fiziksel işlev açısından zorluk yaşama durumları değerlendirildiğinde, merdiven inip çıkmada zorluk yaşayanların oranı kadınlarda yüzde 8,3, erkeklerde ise yüzde 3,7 ile ilk sırada yer aldı. Öğrenme veya hatırlamada zorluk yaşayanların oranı kadınlarda yüzde 5,4, erkeklerde yüzde 2,8 olurken yürümede zorluk yaşayanların oranı kadınlarda yüzde 5,6, erkeklerde yüzde 2,8 olarak belirlendi.. Çocuklarda solunum yolu enfeksiyonu sık görüldü Son 6 aylık dönemde, 0-6 yaş grubundaki çocuklarda en çok görülen hastalık türleri incelendiğinde, 2025'te 0-6 yaş grubunda en çok yüzde 28,5 ile üst solunum yolu enfeksiyonu ilk sırada yer aldı. Bunu, yüzde 24 ile ishal ve yüzde 5,2 ile alt solunum yolu enfeksiyonu izledi. Söz konusu yılda, 7-14 yaş grubundaki çocuklarda da yüzde 24,6 ile en çok üst solunum yolu enfeksiyonu görüldü. Bunu, yüzde 16,4 ile ishal, yüzde 8,2 ile ağız ve diş sağlığı sorunları takip etti. Son 12 aylık dönemde, 15 yaş ve üzeri bireylerde görülen hastalık türleri incelendiğinde, bel bölgesi problemleri 2022 yılında yüzde 24,6 iken 2025 yılında da yüzde 24,3 ile ilk sırada yer aldı. Bel bölgesi problemlerini yüzde 16,9 ile hipertansiyon, yüzde 16,7 ile boyun bölgesi problemleri, yüzde 11,9 ile şeker hastalığı ve yüzde 10,1 ile yüksek kan lipidleri izledi. Tütün ve alkol kullanan bireylerin oranı yükseldi Her gün tütün mamulü kullanan 15 yaş ve üzeri bireylerin oranı 2022 yılında yüzde 28,3 iken, 2025'te artarak yüzde 30,1 oldu. Bu oran, geçen yıl erkeklerde yüzde 42,9, kadınlarda ise yüzde 17,5 olarak hesaplandı. Tütün mamulü kullanmayan bireylerin (bırakanlar ve hiç kullanmayanlar) oranı ise 2022 yılında yüzde 68 iken, 2025'te 66,8'e geriledi. Son 12 ay içinde, alkol kullanan 15 yaş ve üzeri bireylerin oranı 2022 yılında yüzde 12,1 iken 2025 yılında artarak yüzde 12,6 oldu. Bu oranın geçen yıl erkeklerde yüzde 18,7, kadınlarda ise yüzde 6,6 olarak belirlendi. Alkol kullanmayan bireylerin (daha önce kullanan ve hiç kullanmayanlar) oranı ise 2022 yılında yüzde 87,9 iken 2025'te yüzde 87,4'e düştü. Mamografi çektiren ve smear testi yaptıran kadın sayısı arttı Son 12 ay içinde, 40 yaş ve üzeri kadınlarda mamografi çektirenlerin oranı 2022 yılında yüzde 10,8 iken 2025 yılında yüzde 16,7 oldu. 40 yaş ve üzeri kadınlarda hiç mamografi çektirmemiş olanların oranı 2025 yılında yüzde 42,4 olarak hesaplandı. Bu dönemde, 15 yaş ve üzeri kadınlarda smear testi yaptıranların oranı 2022'de yüzde 7,2 iken geçen yıl yüzde 11,8 oldu. 15 yaş ve üzeri kadınlarda hiç smear testi yaptırmamış olanların oranı 2025 yılında yüzde 59 olarak kaydedildi.

Eklem ve Kas Ağrılarına Dikkat Haber

Eklem ve Kas Ağrılarına Dikkat

Şanlıurfa Mehmet Akif İnan Eğitim ve Araştırma Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Op. Dr. Ahmet Müdüroğlu, soğuk havalarda kas, eklem ve kemik ağrılarının artmasının nedenlerini anlatarak, alınabilecek önlemler konusunda uyarılarda bulundu. Şanlıurfa Mehmet Akif İnan Eğitim ve Araştırma Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Op. Dr. Ahmet Müdüroğlu, kış aylarında ve soğuk havalarda toplumda kas, eklem ve kemik ağrılarında belirgin bir artış yaşandığını söyledi. Op. Dr. Müdüroğlu, bu artışın nedenlerinden birinin barometrik basınçtaki dalgalanmalar olduğunu belirterek, “Hava sıcaklığı düştüğünde meydana gelen basınç değişiklikleri sinovyal sıvıyı etkiler. Buna bağlı olarak ağrı reseptörlerinde hassasiyet artar ve ağrı eşiği düşer. Özellikle romatizmal hastalıklarda bu durum daha belirgin görülür” dedi. Soğuk havalarda damarların daralması anlamına gelen vazokonstriksiyonun da ağrıları artırdığını ifade eden Müdüroğlu, “Damar çeperlerinin daralmasıyla birlikte kas, kemik ve eklem dokularına giden oksijen ve besin miktarı azalır. Bu durum ağrıların artmasına yol açar” diye konuştu. Ortopedik implantı bulunan hastaların da soğuk havalarda daha fazla ağrı hissedebileceğini vurgulayan Op. Dr. Müdüroğlu, “Metallerin ısı iletkenliğinin farklı olması nedeniyle implantı olan hastalarda soğuk havalarda ağrı artışı görülebilir” ifadelerini kullandı. Kış aylarında susama hissinin azalmasıyla vücutta sıvı kaybı yaşandığını hatırlatan Müdüroğlu, güneş ışığına daha az maruz kalınması nedeniyle D vitamini sentezinin de azaldığını belirtti. “D vitamini azalınca beyin kaynaklı serotonin hormonunda da düşüş olur. Serotonin yalnızca mutluluk hormonu değil, aynı zamanda doğal bir biyolojik ağrı kesicidir” dedi. Özellikle 65 yaş üstü bireylerde kış aylarında fiziksel aktivite ve mobilitenin azaldığına dikkat çeken Müdüroğlu, bunun da kas ve eklem ağrılarında artışa neden olduğunu söyledi. Ağrıların azaltılması için önerilerde bulunan Op. Dr. Ahmet Müdüroğlu, “Soğuk havalarda kat kat ve sıkı giyinilmeli, ısı kaybını önlemek için termal içlikler tercih edilmeli, bol sıvı tüketilmeli, gerekli durumlarda D vitamini takviyesi alınmalı ve daha hareketli, mobil bir yaşam tarzı benimsenmelidir” şeklinde konuştu.

Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek Haber

Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek

Şanlıurfa İl Sağlık Müdürlüğü koordinesinde yürütülen “Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek” Programı kapsamında Hilvan ilçesinde, çocuklarda erken yaşta sağlık bilinci oluşturmayı hedefleyen kapsamlı bir okul etkinliği gerçekleştirildi. Program, Hilvan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Hilvan İlçe Sağlık Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirildi. Etkinliğe; Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanı Sayın Öznur BULUT GAZANFER, Hilvan İlçe Milli Eğitim Müdürü Sayın Sinan Ateş, Hilvan İlçe Sağlık Müdürü Recai ÖLMEZ, okul yöneticileri, İlçe Sağlık Müdürlüğü bünyesinde görev yapan diş hekimi, hekim, ebe, hemşire, sosyal çalışmacı, 112 Acil Sağlık Hizmetleri ekibi ile öğretmenler ve öğrenciler katılım sağladı. Program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı, protokol konuşmaları ile devam etti. Programın açılış konuşmasını yapan Dr. Öznur Bulut Gazanfer, sağlıklı nesillerin toplumun geleceği açısından taşıdığı öneme dikkat çekerek, sağlıklı yaşamın dengeli beslenme, düzenli egzersiz, spor, aşıların zamanında yaptırılması, diş sağlığı ve düzenli sağlık taramalarını kapsadığını ifade etti. Öğrencilerin gelecekte topluma yön verecek bireyler olduğunu belirten Gazanfer, çocukların artık birer “sağlık elçisi” olarak öğrendiklerini aileleri ve arkadaşlarıyla paylaşmalarının önemini vurguladı. Konuşmaların ardından protokol üyeleri ve öğrenciler birlikte stant alanlarını gezerek uygulamalı eğitimlere katıldı. Etkinlik kapsamında okul bahçesinde; Aile Hekimliği Standı, Sağlıklı Beslenme Standı, 112 Acil Sağlık Hizmetleri Ambulans Tanıtım Standı, Hijyen Eğitimi Standı (El Yıkama ve Hijyen Deneyleri) ile Gençlik Merkezi desteğiyle oluşturulan yüz boyama ve etkileşim alanlarına yer verildi. Stantlarda öğrencilere; sağlıklı beslenme, kişisel hijyen, fiziksel aktivitenin önemi, acil durumlarda 112 Acil Sağlık Hizmetlerinin doğru kullanımı ve koruyucu sağlık hizmetleri konularında yaş gruplarına uygun, uygulamalı ve interaktif eğitimler verildi. Hijyen eğitimi kapsamında gerçekleştirilen el yıkama deneyi, öğrencilerin yoğun ilgisini çekti. Ayrıca çocuklara meyve ikram edildi. Etkinlik süresince okulda bulunan tüm öğrenciler, planlı bir şekilde sınıflar hâlinde stant alanlarına alınarak etkinliklere katılım sağladı. Program boyunca alanda “Sağlık Elçisi” şarkısı çalınarak çocukların motivasyonu artırıldı ve eğitici içerikler eğlenceli bir atmosferde sunuldu. Etkinlik öncesinde ise sınıf ortamlarında öğrencilere; sağlıklı beslenme, sağlıklı fiziksel aktivite, bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklardan korunma, günlük yaşamda sağlık bilinci başlıklarında bilgilendirici eğitimler verildi. Böylece program, ön hazırlık aşaması olan, planlı ve bütüncül bir sağlık eğitimi süreci olarak yürütüldü. Hilvan ilçesinde gerçekleştirilen “Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek” Programı, yüksek katılımın sağlandığı, çocukların aktif rol aldığı, eğitici ve coşkulu bir farkındalık çalışması olarak tamamlandı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.