Uygulamalarımız appstore googleplay

#Eğitim Öğretim

gazeteci63.com - Eğitim Öğretim haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Eğitim Öğretim haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Karne Heyecanına Sayılı Günler Haber

Karne Heyecanına Sayılı Günler

Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki yaklaşık 18 milyon öğrenci, 26 Haziran Cuma günü karnelerini alarak yaz tatiline girecek. Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, 8 Eylül 2025'te başlatıldı. Birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025, ikinci dönemdeki ara tatil ise 16-20 Mart tarihlerinde yapıldı. 2 Şubat'ta başlayan ikinci dönem, 26 Haziran Cuma günü sona erecek. Öğrenciler, eğitim-öğretim yılının yorgunluğunu 26 Haziran'daki son ders zilinin ardından atacak. Okulların son haftasında öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan çok yönlü gelişimleri için çalışma yürüten MEB, "Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası Planı" hazırladı. Sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimi bütüncül yaklaşımla desteklemeyi amaçlayan faaliyet haftasında "erdem-değer-eylem" çerçevesinde planlanan etkinliklerle öğrenciler, eğlenerek öğrenecek. Velilere külfet çıkarmadan, okulların imkanları dahilinde öğrencilerin ilgisini çekecek şekilde uygulanması istenen faaliyetlerle, öğrencilere oyun yoluyla öğrenmenin teşvik edilmesi amaçlanıyor. Öğretmenler mesleki çalışma seminerini çevrim içi yapacak Öğretmenlere yönelik 29-30 Haziran'da gerçekleştirilecek "2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri" çevrim içi düzenlenecek. Yönetici ve öğretmenler, "2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri"ni 5 Temmuz Pazar günü saat 23.59'a kadar tamamlayabilecek. Mesleki çalışma semineri, "Bağımsızlık (Bağımlılık) ve Aile" ile "Dijital Çağ ve Aile" konularında hazırlanan eğitim içeriklerinden oluşacak. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanmasına devam edildi Bakanlık, 2025-2026 eğitim öğretim yılında ücretsiz verilmek üzere hazırlanan yaklaşık 184 milyon ders kitabını okullara dağıttı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamındaki yeni müfredatın öğretim programları, bu eğitim öğretim yılında ana sınıfı ve uygulama sınıflarında, ilkokul 1 ile 2, ortaokul 5 ile 6, ortaöğretim hazırlık ve 9 ile 10'uncu sınıflarda kademeli olarak uygulandı. MEB, yapılan yönetmelik değişikliğiyle bu eğitim öğretim yılında okullarda "kıyafet uygulaması" da başlattı. İlkokul, ortaokul ve liselerdeki okul kıyafetleri, velilere maddi külfet haline gelmesini önlemek amacıyla okul aile birliği ile öğretmenler kurulundan görüş alınarak, özel işaret, baskı ve desen gibi kısıtlayıcı ayrıntılara yer verilmeden okul müdürlüklerince belirlendi. "Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare" etkinlikleri yapıldı Bakanlıkça, bu eğitim öğretim yılı, "Her Çocuk Bir Fidan, İlk Ders Yeşil Vatan" temasıyla başladı. Tarım ve Orman Bakanlığı ile imzalanan "Köklerden Geleceğe Nefes Protokolü" doğrultusunda okulların ilk gününde "Her Çocuk Bir Fidan" temalı kısa film tüm okullarda gösterildi ve tüm ilkokul öğrencilerine fidan dağıtıldı. MEB, 2025-2026 eğitim öğretim yılı boyunca çevre ve sürdürülebilirlik bilincinin güçlendirilmesi amacıyla tüm okullarda "Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare" etkinliklerini hayata geçirdi. Eylülden hazirana kadar her ay farklı bir temanın işlendiği uygulama kapsamında tohum, toprak ve temiz hava, afetler ve dayanıklılık, orman, iklim değişikliği, su verimliliği, sıfır atık ve çevre gibi başlıklarda ülke genelinde kapsamlı çalışmalar yürütüldü. "Maarifin Kalbinde Ramazan" etkinlikleri düzenlendi Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in imzasıyla 81 ile gönderilen yazıyla ramazan ayı boyunca Türkiye genelindeki okullarda "Maarifin Kalbinde Ramazan" temasıyla kapsamlı etkinlikler düzenlendi. Etkinliklerle öğrencilerin kültürel miras, paylaşma, dayanışma ve yardımlaşma değerleri etrafında buluşması amaçlandı. Söyleşilerden sanat etkinliklerine, geleneksel oyunlardan sosyal sorumluluk çalışmalarına kadar çok sayıda faaliyet hayata geçirildi. Ayrıca okullarda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında, nisan ayı boyunca okul öncesi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine yönelik "Maarifin Kalbinde Çocuk", mayıs ayında ise mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında "Maarifin Kalbinde Marifetli Gençlik" temalı etkinlikler yapıldı. İkinci dönemin ilk haftasının teması "Bayrak Sevgisi" oldu Bu eğitim öğretim yılının ikinci döneminin ilk haftası bayrak sevgisi, birlik ve ortak aidiyet bilincini güçlendirmeye yönelik "Bayrak Sevgisi" temalı eğitim ve farkındalık çalışmalarıyla başladı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğrencilerin milli, manevi ve kültürel değerlerle bütünleşmiş, birlik, beraberlik ve kardeşlik bilinci gelişmiş bireyler olarak yetişmelerine katkı sunulması için okul binaları Türk bayrakları ile donatıldı. Bayrak sevgisi temalı resim, şiir, kompozisyon, afiş yarışmaları ile sergiler, sanatsal ve kültürel çalışmalar düzenlendi. Okul dışı öğrenme desteklendi Öğrencilerin katılımıyla hazırlanan "Haberimiz Olsun" haber bültenleri, Eğitim Bilişim Ağı (EBA), EBA YouTube ve TRT EBA üzerinden yayın hayatına başladı. "Haberimiz Olsun" haber bültenleriyle çocukları bilgiye doğru ve güvenilir kaynaklardan ulaşabilmeleri, edindiği bilgileri sorgulayan, ayırt eden ve ahlaki kurallar çerçevesinde kullanan bireyler olarak yetişmeleri amaçlandı. Bültenle, öğrencilerin geleneksel medyada ve dijital ortamlarda karşılaştıkları içerikleri bilgi ve medya/sosyal medya okuryazarlığı kapsamında eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilmeleri de hedeflendi. MEB, okul dışı öğrenme ortamlarının eğitim sürecine daha etkin entegre edilmesi için öğretmenlerin derste anlattıkları konuya uygun müze, kütüphane ve bilim merkezi gibi mekanlara tek tıkla erişebileceği, sanal turlardan da yararlanabileceği "Okul Dışı Öğrenme" dijital platformunu hayata geçirdi. Yerli ve milli mesajlaşma uygulaması BiP üzerinden Öğretmen Bilgi Servisi (ÖBS) ve Okul-Veli Asistanı (OVA) kuruldu. Böylelikle iki mesajlaşma servisiyle hem öğretmenlerin velilerle doğrudan iletişim kurabilmesi hem de velilerin öğrencilerinin notlarına, devamsızlık ve sınav tarihi gibi bilgilerine anlık ulaşması sağlandı. DİLİM Platformu erişime açıldı Bu eğitim öğretim yılı kapsamında dijitalleşme alanında en son hayata geçirilen platform ise "Türkiye'nin Yabancı Dil Öğrenme Platformu (DİLİM)" oldu. Yapay zeka destekli DİLİM, İngilizce içerikler Bakanlık bünyesindeki öğretmenler tarafından geliştirildi. Türk kültürünü, değerlerini ve yaşam biçimini yansıtan özgün içeriklere yer verilen platformda, milli ve dini bayramlar, geleneksel yaşam unsurları ve kültürel değerler dil öğrenme süreçlerinin doğal bir parçası olarak sunuldu. Yurt dışında yaşayan vatandaşların çocuklarının Türkçe ile bağlarını güçlendirmeyi amaçlayan platformun, Türkiye'de yaşayan yabancıların Türkçe öğrenme süreçlerini desteklemesi ve Türkçenin uluslararası ölçekte daha geniş kitlelere ulaştırılmasına katkı sunması planlanıyor. LGS kapsamındaki merkezi sınav yapıldı Bakanlıkça, 8'inci sınıf öğrencilerine yönelik Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav 13 Haziran'da yapıldı. 1 milyon 22 bin 658 adayın katılımıyla yurt içi ve yurt dışında düzenlenen sınavda, bu yıl velilerin onay verdiği 924 bin 191 öğrenciye ilk kez beslenme paketi dağıtıldı. Ayrıca merkezi sınavda güvenliğin artırılması amacıyla, sınav binalarının girişlerinde üst arama kontrolünün sağlanması, toplantı odalarında ise sınav evrakının salon görevlilerine dağıtım süreçlerinin izlenebilmesi için yapay zeka destekli altyapıya sahip kamera kurulumu da gerçekleştirildi. MEB'in takvimine göre, 2026-2027 eğitim öğretim yılı 14 Eylül'de başlayacak.

13 Bin 610 Polis Mezun Olacak Haber

13 Bin 610 Polis Mezun Olacak

Polis Akademisi Başkanlığına bağlı eğitim kurumlarında 2025-2026 eğitim öğretim yılını tamamlayan 13 bin 610 öğrenci, 25 Haziran Perşembe günü düzenlenecek törenlerle mezun olacak. AA muhabirinin İçişleri Bakanlığından edindiği bilgiye göre, Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürlüğü (PAEM), Polis Meslek Eğitim Merkezleri Müdürlükleri (POMEM) ve Polis Meslek Yüksekokulu Müdürlüklerinde (PMYO) eğitim gören öğrenciler için mezuniyet töreni düzenlenecek. Bu kapsamda, PAEM'de eğitim gören 531'i Türk amir adayı, 43'ü de 11 farklı ülkeden uluslararası öğrenci olmak üzere 574 öğrenci mezun olacak. Ayrıca, 23 POMEM'de eğitim gören 10 bin 604 öğrenci ile 7 PMYO'da eğitim gören 2 bin 432 öğrenci de mezuniyet heyecanı yaşayacak. Böylece, 574'ü polis amiri, 13 bin 36'sı polis memuru olmak üzere 13 bin 610 öğrenci 25 Haziran Perşembe günü düzenlenecek törenlerle mezun olacak. Törene Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın katılımı bekleniyor Polis Akademisi Başkanlığı Gölbaşı Yerleşkesi Stadyumu'nda, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımının beklendiği törende, PAEM'de eğitim gören 531 Türk amir adayı ile 11 ülkeden 43 uluslararası öğrenci hazır bulunacak. İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi'nin de katılacağı törende ayrıca, PMYO müdürlüklerini temsilen Aydın PMYO ve Kırşehir PMYO'dan 545 öğrenci, POMEM müdürlüklerini temsilen de Mersin Şehit Altuğ Verdi POMEM ve Rize POMEM'den 697 öğrenci yer alacak. Polis Akademisi Stadyumu'ndaki törene, 639'u kadın, 1177'si erkek olmak üzere toplam 1816 öğrenci katılacak. Uluslararası öğrenciler arasında Gambiya'dan 2, Irak'tan 3, Kamboçya'dan 4, Kırgızistan'dan 1, Kongo Cumhuriyeti'nden 4, Maldivler'den 5, Moğolistan'dan 4, Ruanda'dan 5, Somali'den 6, Tacikistan'dan 1 ve Yemen'den 8 öğrenci bulunuyor.

2026-2027 Yılı Takvimi Belirlendi Haber

2026-2027 Yılı Takvimi Belirlendi

Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) 2026-2027 eğitim öğretim yılı çalışma takvimine göre, yeni eğitim öğretim yılı 14 Eylül'de başlayacak, 25 Haziran 2027'de sona erecek. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in imzasıyla yayımlanan "2026-2027 Eğitim ve Öğretim Yılı Çalışma Takvimi" konulu genelge tüm illere gönderildi. Buna göre, öğretmenlerin mesleki çalışmaları, yeni eğitim öğretim yılında 1 Eylül Salı günü başlayacak. Okullarda birinci dönem zili 14 Eylül Pazartesi çalacak, ilk dönem 22 Ocak 2027 Cuma günü sona erecek. Yeni eğitim döneminde okul öncesi eğitim ile ilkokul 1'inci sınıfa başlayacak öğrencilerin okula uyum süreçlerini desteklemek amacıyla 7-11 Eylül'de "uyum eğitimleri" gerçekleştirilecek. Öte yandan ortaokul ve imam hatip ortaokullarının 5'inci sınıfları, ortaöğretim kurumlarının hazırlık ve 9'uncu sınıfları ile pansiyonda kalacak öğrenciler için, yeni eğitim ortamına kısa sürede uyum sağlamaları, okul işleyişi hakkında bilgi edinmeleri, akademik ve mesleki gelişimlerinin desteklenmesi amacıyla rehberlik çalışmaları yapılacak. 2026-2027 eğitim ve öğretim yılında birinci dönem ara tatili 16 Kasım Pazartesi başlayacak ve 20 Kasım Cuma günü sona erecek. Yarıyıl tatili 25 Ocak 2027 Pazartesi günü başlayıp 5 Şubat 2027 Cuma günü tamamlanacak. İkinci dönemin ilk zili ise 8 Şubat 2027 Pazartesi çalacak. İkinci dönemin ara tatili 8 Mart 2027 Pazartesi günü başlayacak ve 12 Mart 2027 Cuma günü sona erecek. Öğretmenlerin sene sonu mesleki çalışmaları 28-30 Haziran 2027 tarihlerinde yapılacak. 2026-2027 eğitim ve öğretim yılı, 25 Haziran 2027 Cuma günü tamamlanacak.

23 Bin 500 Öğrenci Okula Döndü Haber

23 Bin 500 Öğrenci Okula Döndü

Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak, il genelindeki ilkokul ve ortaokullarda devamsızlık yapan veya hiç okula gitmeyen 23 bin 500 öğrencinin yeniden eğitim öğretimle buluşturulduğunu belirtti. Vali Şıldak, gazetecilere, Şanlıurfa'nın 700 bin öğrenci sayısıyla ülkede ilk sıralarda yer aldığını belirterek, bundan dolayı eğitime büyük bir önem verdiklerini ve sorunları çözmek için çaba harcadıklarını söyledi. Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP) kapsamında eğitimdeki zayıf yönleri güçlendirmeye, eksiklikleri gidermeye, temel sorun olarak gördükleri hususları tespit ederek bunları kalıcı şekilde çözmeye özen gösterdiklerini ifade eden Şıldak, şöyle konuştu: "Bu kapsamda 2025-2026 eğitim öğretim yılının ilk döneminde özellikle devamsızlık konusunun üzerinde durduk. 50 bine yakın ilkokul ve ortaokuldaki öğrencimizin okula gitmediğini tespit ettik. Bu çok yüksek bir rakam. Bu sayının azaltılması için öğretmenlerimiz, okul yöneticilerimiz ve kaymakamlarımızla 23 bin 500 öğrencimizi tekrar öğretmenleriyle buluşturduk. Bir kısmı yabancı uyruklu olmak üzere 7 bine yakın öğrencimizin ise ilimizden ayrılmış olduğunu belirleyerek bunları kayıttan düşürdük. 2. dönem yaklaşık 19 bin öğrencimizin tekrar okula kavuşturulması ve bu sürecin tamamlanmasını hedefliyoruz. Bunun için 222 sayılı Kanun'daki bazı yaptırımları velilerimize bir kez daha hatırlatarak kanundaki işlem süreçlerini başlatacağız. Çocuklarımız bizim geleceğimiz, bu konuda tavizsiz ilerlemek istiyoruz." Mevsimlik tarım işçilerinin çalışmak üzere farklı kentlere gitmesinden kaynaklı çocuklarının bir süre eğitim ortamlarından uzak kaldığını dile getiren Vali Şıldak, şöyle devam etti: "Gittikleri illerde onları takip edip okullara kaydedilmesini sağlasak da bu konuda bazı çocuklarımız çok verimli bir çalışma ortamına kavuşamıyor. İlimizden giden öğrencilerimizin dönüşlerini takip ederek, onların tekrar kayıtlarını gerçekleştiriyoruz. Bu eğitim yılının başında 20 bin çocuğumuzun gitmiş olduğunu tespit etmiştik. Bunlardan yaklaşık 18 bin öğrencimiz kendi okullarına döndü. Şimdi kayıplarını gidermek için telafi eğitimleri uyguluyoruz. Bu konuda Milli Eğitim Bakanlığımızın destek üniteleri ve EBA programı var. İlimiz genelinde 12 bin çocuğumuz güçlendirilmiş eğitim modeliyle eksiklerini gideriyor. BİGEP ile eğitimdeki açıklarımızı kapatıyor ve standartlarımızı yükseltmeye çalışıyoruz."

24 Bin 472 Öğrenci Okula Döndü Haber

24 Bin 472 Öğrenci Okula Döndü

İl genelindeki ilk ve ortaokullarda sürekli devamsız durumdaki hiç okula gitmeyen 24 bin 472 öğrenci BİGEP ile tekrar okullarına döndürüldü. Şanlıurfa Valiliği’nin koordinasyonu altında uygulanan kapsamlı eğitim projesi Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi BİGEP çerçevesindeki konu başlıklarının en önemlileri arasında yer alan “Devamsızlıkla Mücadele” başlığı altında yürütülen çalışmalar sonuçlarını veriyor. Eğitim öğretim yılının başından itibaren ilk ve ortaokullarda devamsızlık yapan ve hiç okula gitmeyen öğrencilerin durumunu mercek altına alan Valilik, yayınladığı genelgeyle bu konuda mutlak surette devamsızlığın önlenmesini ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun uygulanmasını talimatlandırdı. Söz konusu genelge gereğince bütün okullarda yürütülen kararlı çalışmalar neticesinde 24 bin 472 ilk ve ortaokul öğrencisi tekrar okullarına kavuştu. Konuyla ilgili bir açıklama yapan Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak, geçtiğimiz eğitim öğretim yılında da uygulanan bu çalışmanın çok etkili sonuçlar verdiğini, bir önceki yıl 12 bin ilk ve ortaokul öğrencisinin tekrar okullara döndürülerek eğitim imkanına kavuşturulduğunu, bu yıl ise eğitim yılının başından itibaren yapılan sıkı takip sonucunda okullarına döndürülen öğrenci sayısının rekor seviyeye yükselerek 24 binin üzerine çıktığını ifade etti. Mevcut durumda ilk ve ortaokullarda 27 bin 57 öğrencinin halen okula gitmediğini tespit ettiklerini söyleyen Vali Şıldak, “Bundan sonraki süreçte 222 sayılı Kanunun ceza hükümlerini uygulamaya başlayacağız. İlk ve ortaokul çağında olup çocuklarını okula göndermeyen bütün velilerimizin çağrımıza kulak vererek çocuklarımızı okullarına göndermelerini bekliyoruz. Hiçbir çocuğumuzun eğitim hakkından mahrum kalmasına göz yumamayız. Şanlıurfa’nın eğitim alanındaki zayıf yönlerinin başında gelen devamsızlık konusunda toleransımız olmayacak. Her bir öğrencimizin geleceğinin okullardan geçtiği muhakkaktır. Bu yaklaşımla, kaymakamlarımıza verdiğimiz talimat uyarınca çocuğunu okula göndermemekte direnen velilerimize bundan sonraki dönemde Kanunun öngördüğü para cezalarını uygulamaya başlıyoruz. Elbette amacımız ceza vermek değildir. Nihai amacımız çocuklarımızın okullarına kavuşmasıdır. Bütün kıymetli velilerimizin bu konuya duyarlılıkla yaklaşacaklarından kuşkum bulunmuyor.” şeklinde konuştu. Diğer taraftan Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi kapsamında bir başka çalışma ise, mevsimlik tarım işçisi ailelerin çocuklarının içinde bulunulan dönemde okullarına dönmeleri ile birlikte kapsamlı bir telafi programına alınarak eğitim öğretim kayıplarının giderilmesi konusunda yürütülüyor. Bahar aylarında Şanlıurfa’dan diğer şehirlere aileleriyle birlikte yaklaşık 19 bin 900 öğrencinin gittiğini ve şu ana kadar 8 bin 899 öğrencinin okullarına dönerek kayıt altına alındığını ifade eden Vali Hasan Şıldak, “Proje kapsamında diğer illere de örneklik teşkil eden bir çalışma yürütüyoruz. Ailesiyle birlikte tarım işçiliğinden dönen her bir öğrencimizi kendi okulunda telafi eğitimine alarak kayıplarını gidermeye çalışıyoruz. Bu sayı önümüzdeki günlerde diğer illere giden bütün öğrencilerimizin dönmesi ile birlikte yaklaşık 20 bini bulacak. Okullarımızda dönen öğrencilerimize kapsamlı bir destek programıyla onları eğitimden koparmadan destekleyerek güçlü hale getiriyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımızın desteklediği bu çalışma e-okul modülüne de entegre edilerek daha pratik hale getirildi. Şanlıurfa’nın en önemli eğitim kayıplarının oluştuğu alanlardan biri olan mevsimlik tarım işçiliği konusundaki bu çalışmanın hassasiyetle yürütülmesi konusunda duyarlılık içerisindeyiz.” dedi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.