Uygulamalarımız appstore googleplay

#Dayanışma

gazeteci63.com - Dayanışma haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Dayanışma haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Binlerce Kurban Vekâleti Verildi Haber

Binlerce Kurban Vekâleti Verildi

Türk Kızılay, bu yılki kurban vekaletleri kapsamında 199 bin 846 hisse kurban kesimi gerçekleştirdi. Türk Kızılaydan yapılan açıklamaya göre, gelenekselleşen vekaletle kurban kesim kampanyası kapsamında bu yıl için aldığı kurban vekaletlerinin kesimlerini yurt içi ve dışında 30 ülkede tamamladı. Bayramın ilk gününden itibaren kurban kesimlerine başlayan Kızılay, bir önceki yıla göre yüzde 18'i aşan artışla toplam 199 bin 846 hisse kurban kesimi yaptı. "Kurban Bereketini Yıl Boyu Yaşatıyorsan Hilal Olsun Türkiye" sloganıyla yürütülen kampanyayla hayırseverlerin kurban vekaletlerini alan Kızılay, yurt içinde 11 bin 809, Gazze için 22 bin 757 ve yurt dışında 165 bin 280 hisse kurban kesimi gerçekleştirdi. Yurt içinde kesilen kurbanlar, yıl boyu sofralara ulaşacak Kızılay, yurt içinde gerçekleştirdiği kurban kesimlerinden elde edilen etleri uzun ömürlü kavurma konservesi haline getiriyor. Hazırlanan konserveler, yıl boyunca ihtiyaç sahibi ailelere ulaştırılırken kurban etlerinin bir bölümü de ülke genelindeki Kızılay aşevlerinde sıcak yemek olarak değerlendirilecek. Gazze için 22 bin 757 hisse kurban kesildi Kızılay, Gazze'deki ihtiyaç sahipleri için bu yıl da uzun ömürlü kavurma konservesi modelini uyguladı. Yurt içinde Gazze için 22 bin 757 hisse kurban kesimi gerçekleştiren Kızılay, hazırlanan yaklaşık 391 bin kavurma konservesiyle, yardım geçişine izin verildiği anda bölgede yaklaşık 1 milyon ihtiyaç sahibine ulaşmayı hedefliyor. Kurban kampanyası kapsamında Kızılay ekipleri, Balkanlar'da Bosna-Hersek, Bulgaristan, Kosova ve Kuzey Makedonya; Ortadoğu'da Irak, Suriye ve Yemen; Asya'da Afganistan, Bangladeş, Kırgızistan ve Pakistan; Afrika'da Benin, Burkina Faso, Burundi, Çad, Fildişi Sahili, Gine, Kamerun, Kenya, Malawi, Mozambik, Nijer, Nijerya, Senegal, Somali, Sudan, Tanzanya, Togo ve Uganda ve ayrıca Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti olmak üzere üç kıtadaki toplam 30 ülkede 165 bin 280 hisse kurban kesimi gerçekleştirdi. Yurt dışındaki kesimlerden elde edilen kurban etleri, soğuk zincir korunarak taze et olarak dağıtıldı ve yaklaşık 4 milyon 132 bin ihtiyaç sahibine ulaştırıldı. Açıklamada ifadelerine yer verilen Türk Kızılay Genel Başkanı Fatma Meriç Yılmaz, şunları kaydetti: "Bir bayramı daha, bağışçılarımızın emanetlerini layığıyla yerine getirmenin huzurunu ve gururunu yaşıyoruz. Hayırseverlerimizin güveni sayesinde kurban bereketini Türkiye'den Gazze'ye, Afrika'dan Asya'ya kadar milyonlarca ihtiyaç sahibinin sofrasına taşıyoruz. Bu iyilik hareketine katkı sunan tüm hayırseverlerimize teşekkür ediyor, birlik, beraberlik ve dayanışma ruhunun yıl boyu sürmesini diliyorum."

Bahçeli'den Kurban Bayramı Mesajı Haber

Bahçeli'den Kurban Bayramı Mesajı

Bahçeli, "Türkiye Cumhuriyeti, bölgemizde yükselen her gerilim karşısında sağduyuyu, sükuneti, diplomasiyi, adil ve kalıcı barış maksadını sürdürmeye, büyük devlet sorumluluğunun tabii gereği olarak kararlılıkla devam edecektir." ifadesini kullandı. MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, "Türkiye Cumhuriyeti, bölgemizde yükselen her gerilim karşısında sağduyuyu, sükuneti, diplomasiyi, adil ve kalıcı barış maksadını sürdürmeye, tarihi ve kültürel mirası ile büyük devlet sorumluluğunun tabii gereği olarak kararlılıkla devam edecektir." ifadesini kullandı. Bahçeli, Kurban Bayramı dolayısıyla yayımladığı mesajında, rahmet kapılarının ardına kadar açıldığı, gönüllerin yumuşadığı, kardeşlik bağlarının kuvvetlendiği, fedakarlığın ibadetten, paylaşmanın imandan, vefanın ihlastan filizlendiği mübarek Kurban Bayramı'na bir kez daha kavuşmanın huzuru ve şükrü içerisinde olduklarını belirtti. Bayramların milletin kadim irfanında yalnızca aynı sofrada buluşulan sevinç günleri değil, aynı zamanda nefis muhasebesi, kalp murakabesi, düşküne merhamet ve dostla muhabbet günleri olduğunu vurgulayan Bahçeli, dargınlıkların son bulduğu, kırgınlıkların tamir edildiği, sofraların genişlediği, duaların semaya yükseldiği bu mübarek günlerin insanları birbirine bağlayan manevi harcın ne denli sağlam olduğunu bir kez daha ortaya koyduğunu aktardı. "Bugün bizlere düşen, bayramın manasını yalnızca kendi hanelerimize hapsetmemek, bu mübarek iklimi yetimin başını okşayan ele, yoksulun sofrasına uzanan lokmaya, yaşlının duasını alan güler yüze, yalnızın kapısını çalan muhabbete dönüştürmektir." ifadesini kullanan Bahçeli, şu değerlendirmelerde bulundu. "Çünkü bayram, yalnızca gülen yüzlerin değil yüzü gülsün diye bekleyenlerin de bayramıdır. Bayram, yalnızca varlık içinde şükredenlerin değil yokluk içinde sabredenlerin de hatırlanmasıdır. İslam alemi ve cümle insanlık bugün ağır imtihanlardan geçerken bayramların kıymeti ve mahiyeti katlanmaktadır. Gönül ve kültür coğrafyalarımızda mazlumların ahı göğe yükselmekte, Tahran'da ve Gazze'de çaresiz kadınların, boynu bükük çocukların, mahzun yaşlıların gözyaşları insanlığımızı sınamaktadır. Nice Müslüman şehirlerde bayram sabahlarında hüzünler sevinçleri, kayıpların hatırası kavuşmaları, yarınların üstüne çöken endişe bulutları huzur arayışlarını gölgelemektedir. Masumların üzerine yağan bombalar, yıkılan yuvalar, öksüz ve yetim kalan yavrular, evlat acısıyla yürekleri dağlanan ana ve babalar, çağımızın en ağır imtihanlarından biridir. Böylesi bir çağda Kurban Bayramı'nın bize söylediği söz daha açıktır: İnsan, yalnızca kendi huzurunu inşa etmekle değil komşu coğrafyanın acısını gördükçe, mağdurun çığlığına kulak verdikçe, garibin suskunluğundan anladıkça, kimsesizin duasına nail oldukça insandır." Bahçeli, bireyden millete, milletten devlete sirayet eden bir silsileyle bugün Türkiye Cumhuriyeti'ne düşen tarihi sorumluluğun bu derin medeniyet hikmetinden ayrı düşünülemeyeceğini vurguladı. MHP Genel Başkanı Bahçeli, şunları kaydetti: "Türkiye Cumhuriyeti, bölgemizde yükselen her gerilim karşısında sağduyuyu, sükuneti, diplomasiyi, adil ve kalıcı barış maksadını sürdürmeye, tarihi ve kültürel mirası ile büyük devlet sorumluluğunun tabii gereği olarak kararlılıkla devam edecektir. Yeryüzünde zulmün baki kalmayacağına, haksızlıkların sonsuza kadar hüküm sürmeyeceğine, mazlumun ahının yerde kalmayacağına iman ediyoruz. Annesinin şen gülüşleriyle değil bomba sesleriyle uyanan bir çocuğun gözyaşı, evladını bağrına basmak yerine toprağa veren bir annenin bakışı, ailesini koruyamamanın ağırlığı altında ezilen bir babanın çaresiz bakışı; çağların en gür hitabından daha tesirli, en pahalı taçlarından daha ağır, en sert ordulardan daha sarsıcıdır. Bu mübarek Kurban Bayramı'nda dualarımız, yalnız kendi milletimizin, yurdumuzun, hanelerimizin huzuru için değil, hakkı çiğnenenlerin esenliğe erişmesi, zulme mahkum edilenlerin emniyete kavuşması, beşeriyetin erdemle yeniden ihya olması üzerinedir. Bu duygu ve düşüncelerle aziz şehitlerimizin muhterem ailelerinin, kahraman gazilerimizin, aziz milletimizin, Türk-İslam aleminin ve gönül coğrafyalarımızdaki bütün kardeşlerimizin mübarek Kurban Bayramı'nı en kalbi duygularımla tebrik ediyorum." Bayram vesilesiyle yola çıkacak vatandaşların sağlıkla, huzurla ve güven içinde sevdiklerine ve ailelerine kavuşmalarını dileyen Bahçeli, "Rabbim kestiğimiz kurbanları kabul, dualarımızı makbul, kardeşliğimizi daim eylesin. Bayramımız, gönüllerimize dirlik, hanelerimize düzen, milletimize dayanışma, devletimize devam, mazlum coğrafyalara derman getirsin. Kurban Bayramımız mübarek olsun." ifadelerini kullandı.

Gülpınar’dan Kurban Bayramı Mesajı Haber

Gülpınar’dan Kurban Bayramı Mesajı

Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasım Gülpınar, Kurban Bayramı dolayısıyla yayımladığı mesajda birlik, beraberlik, paylaşma ve kardeşlik vurgusu yaptı. Gazze başta olmak üzere mazlum coğrafyalardaki insanların unutulmaması gerektiğini belirten Başkan Gülpınar, tüm İslam âleminin Kurban Bayramı’nı kutladı. Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasım Gülpınar, Kurban Bayramı dolayısıyla yayımladığı mesajında, şu ifadelere yer verdi: “Aziz Hemşehrilerim, Bizleri, teslimiyetin, sadakatin ve fedakârlığın simgesi olan mübarek Kurban Bayramı’na kavuşturan Yüce Rabbimize hamdolsun. Bu bayram, kesilen kurbanların paylaşılmasıyla müminleri birbirine yaklaştıran, böylece hem Rabbimize yakın olmayı hem de kardeşlerimizle bağlarımızı güçlendirmeyi sağlayan birlik, beraberlik, yardımlaşma ve dayanışma günlerinin adıdır. Elbette Kurban Bayramı, sadece kurbanların kesilerek etlerin paylaşılmasından ibaret değildir. Bilakis Kurban Bayramı, getirdiğimiz tekbirlerle, tehlillerle, tesbih ve telbiyelerle bize tevhid şuuru aşılayan, benliğimizi yenileyen, imanımızı coşturan kutlu günlerin adıdır. Hz. İbrahim’in sadakatiyle, Hz. İsmail’in teslimiyetiyle anlam kazanan bu mübarek bayram; bizlere paylaşmanın, fedakârlığın ve Allah’a yakın olmanın hakiki manasını yeniden hatırlatmaktadır. “Bizim medeniyetimiz paylaşma medeniyetidir.” İşte Kurban Bayramı da bu medeniyet tasavvurunun en güçlü tezahürlerinden biridir. Bayramın sevincini sadece kendi hanemizde değil; bir yetimin tebessümünde, bir ihtiyaç sahibinin duasında, bir büyüğümüzün hayır duasında aramalıyız. Çünkü bayram; sevinci evden eve, gönülden gönüle, şehirden şehre taşıyabilmektir. Asıl bayram, kardeşliğimizi büyütebildiğimiz ölçüde bayramdır. Bu mübarek günlerde; başta Gazze olmak üzere dünyanın farklı coğrafyalarında savaşın, zulmün, açlığın ve gözyaşının gölgesinde yaşam mücadelesi veren tüm mazlumları dualarımızda unutmamalıyız. Kurban Bayramı’nın getirdiği rahmet ve merhamet ikliminin; darda kalanlara umut, acı yaşayan gönüllere teselli olmasını Yüce Rabbimden niyaz ediyorum. Bizler de Peygamberler şehri Şanlıurfa’da kadim medeniyetimizin mirasına yakışır şekilde; paylaşmanın, dayanışmanın ve kardeşliğin en güzel örneklerini yaşatmaya devam edeceğiz. Bu duygularla; kıymetli hemşehrilerimizin, aziz milletimizin ve tüm İslam âleminin Kurban Bayramı’nı en kalbi duygularımla tebrik ediyor; bayramın insanlığa huzur, sağlık, bereket ve hayırlar getirmesini diliyorum. Kurban Bayramımız mübarek olsun.”

Engelli Bireylerle İftar Yemeği Haber

Engelli Bireylerle İftar Yemeği

Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasım Gülpınar, engelli bireylerle iftar sofrasında bir araya geldi. Programda konuşan Gülpınar, “Sizlerin memnuniyeti ve mutluluğu bizim mutluluğumuzdur. Sizlerin duası da bizim en büyük kazancımızdır” diyerek dayanışma ve birlik mesajı verdi. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler ve Sosyal Yardım Dairesi Başkanlığı tarafından Ramazan ayı dolayısıyla düzenlenen iftar programları devam ediyor. Bu kapsamda engelli bireyler, Şanlıurfa Millet Bahçesi’nde kurulan iftar sofrasında buluştu. Programa katılan Başkan Gülpınar, engelli bireyler ve aileleriyle yakından ilgilenerek sorun ve taleplerini dinledi. Vatandaşların hatıra fotoğrafı isteğini de geri çevirmeyen Gülpınar, katılımcılarla sohbet etti. İftar programına Genel Sekreter Yardımcıları Osman Bilden ve Emrah Karaca’nın yanı sıra daire başkanları da katıldı. Programda konuşan Başkan Gülpınar, Ramazan ayının birlik ve beraberlik ruhuna dikkat çekerek, “Allah tuttuğumuz oruçları kabul eylesin. Hepinize hayırlı Ramazanlar diliyorum. İnşallah sağ salim bir şekilde Ramazan Bayramı’na kavuşmayı da Rabbim bizlere nasip eylesin” dedi. Ramazan boyunca vatandaşlarla bir araya gelmeye gayret ettiklerini belirten Gülpınar, iftar sofralarını farklı kesimlerle paylaşmaya önem verdiklerini ifade etti. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi olarak tüm vatandaşların yanında olduklarını vurgulayan Gülpınar, “Sizlerin memnuniyeti ve mutluluğu bizim mutluluğumuzdur. Sizlerin duası da bizim en büyük kazancımızdır” diye konuştu. İftar programında şehir dışından gelen ve artık “fahri Urfalı” olarak gördüğü misafirlere de değinen Gülpınar, Urfa’nın misafirperverliğine dikkat çekerek herkese huzurlu ve bereketli bir yaşam temennisinde bulundu. Başkan Gülpınar, konuşmasının sonunda Ramazan ayının hayırlara vesile olmasını dileyerek katılımcılara teşekkür etti. Program, toplu hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.

Sağlık Çalışanları İftarda Buluştu Haber

Sağlık Çalışanları İftarda Buluştu

İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Erhan Berk, İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde görev yapan Acil Sağlık Hizmetleri, Sağlık Hizmetleri ve Personel Hizmetleri Başkanlığı çalışanları ile ailelerinin katılımıyla düzenlenen iftar programında bir araya geldi. Ramazan ayının birlik, beraberlik ve dayanışma ruhunu yansıtan programda sağlık çalışanları samimi bir ortamda buluşma fırsatı buldu. Düzenlenen iftar programına Acil Sağlık Hizmetleri Başkanı Dr. Yılmaz Gerger, Sağlık Hizmetleri Başkanı Dr. Rıfat Kemal Aydın, Destek Hizmetleri Başkanı Bülent Mehmet Metin ile başkan yardımcıları ve çok sayıda sağlık çalışanı katılım sağladı. İftar programı boyunca çalışanlar ve aileleriyle yakından ilgilenen İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Erhan Berk, sağlık hizmetlerinin güçlü bir ekip çalışmasıyla yürütüldüğünü belirterek, gece gündüz demeden fedakârca görev yapan tüm sağlık personeline teşekkür etti. Sağlık çalışanlarının özverili çalışmalarının toplum sağlığı açısından büyük önem taşıdığını ifade eden Berk, bu tür buluşmaların kurum içi dayanışmayı güçlendirdiğini ve motivasyonu artırdığını vurguladı. Programda sağlık çalışanlarıyla sohbet edilerek talep ve görüşler dinlenirken, Ramazan ayının manevi atmosferinde birlik ve beraberlik mesajları paylaşıldı. Ailelerin de katılımıyla gerçekleşen organizasyon, sıcak ve samimi bir ortamda tamamlandı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.