Uygulamalarımız appstore googleplay

#Çocuklar

gazeteci63.com - Çocuklar haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Çocuklar haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Savaşların Yükünü Çocuklar Çekiyor Haber

Savaşların Yükünü Çocuklar Çekiyor

BM'nin "Çocuklar ve Silahlı Çatışmalar" başlıklı raporuna göre, 2024'te çocuklar en yüksek sayıda ağır ihlali 8 bin 544 ile işgal altındaki Filistin topraklarında yaşarken, bunu 4 bin 43 ihlalle Kongo Demokratik Cumhuriyeti takip etti. Birleşmiş Milletler (BM), dünya genelindeki savaşlarda yaşanan acımasız çatışmalar ve ayrım gözetmeyen saldırıların en ağır bedelini çocukların ödediğine dikkati çekerek, ateşkes ve barış anlaşmalarının ihlal edilmesinin çocukların karşı karşıya olduğu krizi derinleştirdiğini belirtti. AA muhabirinin 4 Haziran Uluslararası Çatışma Kurbanı Masum Çocuklar Günü dolayısıyla BM Genel Sekreteri Antonio Guterres'in "Çocuklar ve Silahlı Çatışmalar" başlıklı raporundan derlediği bilgilere göre, dünyanın dört bir yanındaki savaşların yükünü en fazla çocuklar çekiyor. Ocak-Aralık 2024 dönemini kapsayan raporda, silahlı çatışmaların çocuklar üzerindeki etkilerine ilişkin eğilimler ile çocuklara yönelik işlenen ihlallere dair veriler yer aldı. Raporda, BM tarafından doğrulanmış çocuklara karşı işlenen ağır ihlallerdeki eğilimlerin yer aldığına işaret edilerek, "2024'te silahlı çatışmalarda çocuklara yönelik şiddet, 2023'e kıyasla ağır ihlal sayısında yüzde 25'lik şaşırtıcı bir artışla benzeri görülmemiş seviyelere ulaştı. Çocuklar, acımasız çatışmaların ve ayrım gözetmeyen saldırıların yükünü taşıdı. Çocukların ateşkeslerin ve barış anlaşmalarının göz ardı edilmesinden ve derinleşen insani krizlerden etkilendi." ifadesi yer aldı. Raporda, BM'nin 41 bin 370 ağır ihlali doğruladığı belirtilerek, bunların 36 bin 221'inin 2024'te, 5 bin 149'unun ise daha önce işlendiği ancak 2024'te doğrulandığı ve ihlallerin 2024'te 22 bin 495 çocuğu etkilediği vurgulandı. Devlet aktörleri ve silahlı grupların çocuklara sağlanan özel korumalara saygısızlık ve ciddi ihlallerde bulunma konusunda ısrarlı ve açık bir örüntü sergilediğine dikkat çekilerek, çocuklara kasten zarar verildiğinin altı çizildi. Raporda, en yüksek sayıda ağır ihlallerin 8 bin 544 ile işgal altındaki Filistin topraklarında yaşandığına işaret edilerek, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde 4 bin 43, Somali'de 2 bin 568, Nijerya'da 2 bin 436 ve Haiti'de 2 bin 269 ihlalin doğrulandığı bilgisine yer verildi. İhlal sayısındaki en keskin yüzdesel artışların yüzde 545 ile Lübnan'da, yüzde 525 ile Mozambik, yüzde 490 ile Haiti, yüzde 235 ile Etiyopya ve yüzde 105 ile Ukrayna'da yaşandığı raporda yer aldı. "Çapraz ateş sonucu çocuklar öldürüldü ve sakat bırakıldı" Raporda, şu ifadelere yer verildi: "Öldürme ve sakat bırakma, 11 bin 967 çocuğu etkileyen en yaygın ağır ihlal olmaya devam etti. Kayıpların çoğu, savaş artığı patlayıcılar ve patlayıcı mühimmatın yanı sıra çatışma ve kalabalık alanlarda patlayıcı silahların kullanılması sonucu meydana geldi. Patlayıcı maddelerin kullanımı ve çatışan taraflar arasındaki çapraz ateş sonucu çocuklar öldürüldü ve sakat bırakıldı. Bu durum genellikle ömür boyu sürecek engellere yol açtı. Okullar ve hastaneler de dahil sivil hedeflere yönelik saldırılar, çocukların savunmasızlığını önemli ölçüde artırdı." BM'nin barış koruma operasyonlarının ve özel siyasi misyonlarının azaltılmasının çocuk koruma için küresel fonlamanın düşürülmesiyle birleştiği belirtilen raporda, bu durumun, BM'nin ciddi ihlalleri doğrulama ve bunlara yanıt verme kapasitesini önemli ölçüde azaltarak çocuk korumasını olumsuz etkilediği vurgulandı.

400 Bin Çocuk Yüzme Öğrendi Haber

400 Bin Çocuk Yüzme Öğrendi

Şanlıurfa'da boğulma vakalarının önlenmesi için 7 yıldır devam eden kurslarda 400 bine yakın çocuk yüzme öğrendi. Yazın bunaltıcı sıcakların hakim olduğu kentte serinlemek için girilen su kanalı, nehir ve göletlerde her yıl yaşanan boğulma tehlikesine karşı Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından 2018 yılında hayata geçirilen "Yüzme Bilmeyen Kalmasın Projesi" çocuklardan büyük ilgi görüyor. Antrenör ve yüzme hocalarının gözetiminde ücretsiz verilen eğitimlerle şu ana kadar 400 bine yakın çocuk yüzme öğrendi. Bu yıl 75 bin kişiye eğitim verilmesi planlanan kurslara katılarak yüzme öğrenen çocuklar ve gençlerden yetenekleri keşfedilenler bu branşa yönlendiriliyor. 30 antrenör eğitim veriyor Şanlıurfa Gençlik ve Spor İl Müdürü İsa Yazıcı, gazetecilere yaptığı açıklamada, "Yüzme Bilmeyen Kalmasın Projesi" kapsamında kararlılıkla eğitimleri sürdürdüklerini söyledi. Çocukların güvenli ortamda serinlemeleri için tüm imkanların seferber edildiğini belirten Yazıcı, kursların hem kent merkezinde hem de ilçelerde sürdüğünü bildirdi. Kentte üzücü vakaların önüne geçilmesi için adeta seferberlik yürütüldüğünü vurgulayan Yazıcı, şunları kaydetti: "Yaklaşık 7 yılda 400 bine yakın gencimize yüzme öğrettik. Bu yıl ekstradan Havuz Sporları Türkiye Şampiyonası'na ev sahipliği yaptık. Yaklaşık 700 sporcunun katılımıyla güzel bir şampiyonayı icra ettik. Şanlıurfa'da il genelinde yarışma müsabakaları düzenliyoruz. Şu anda 400 civarında sporcumuz il müsabakalarında başarı için mücadeleye devam ediyor. 2026 yılında da 75 bin gencimize yüzme öğreteceğiz. Bunu 30 antrenörümüzle yapıyoruz. Valiliğimiz, merkez ve ilçe belediyelerimizin katkılarıyla bunu yapıyoruz. Kentimizde yüzme bilmeyen kalmasın diye çalışmalarımıza devam ediyoruz."

Su Tasarrufu Projesi Başladı Haber

Su Tasarrufu Projesi Başladı

Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi ŞUSKİ Genel Müdürlüğü, suyun bilinçli kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla yürüttüğü “Su Tasarrufu Kahramanları” Projesi kapsamında dikkat çeken bir çalışmayı hayata geçirdi. Proje çerçevesinde kent genelindeki okullarda tiyatro gösterileri düzenlendi. Şanlıurfa Su ve Kanalizasyon İdaresi (ŞUSKİ) Genel Müdürlüğü ile Şanlıurfa İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde hayata geçirilen “Su Tasarrufu Kahramanları” Projesi, çocuklarda su bilincini eğlenceli ve kalıcı yöntemlerle aşılamayı hedefliyor. Proje kapsamında, Şanlıurfa genelindeki ilkokullarda su tasarrufunun önemini anlatan bir tiyatro gösterisi düzenlendi. Küçük öğrencilerin büyük ilgi gösterdiği, suyun hayatımızdaki değeri, iklim değişikliği ve bilinçsiz tüketimin yarattığı riskler eğlenceli bir hikâye ve renkli karakterler aracılığıyla Göbeklitepe Kültür ve Sanat Tiyatro ekibi tarafından anlatıldı. Öğrenciler, tiyatro sayesinde su tasarrufu kurallarını hem öğrendi hem de keyifli vakit geçirdi. Gösteri, projenin hedefleri doğrultusunda çocukları sadece dinleyen değil, uygulayan ve örnek olan “su tasarrufu kahramanları” haline getirmeyi amaçlıyor. Tiyatro etkinliğiyle çocuklar edindikleri bilgileri ailelerine ve çevrelerine de taşıyarak, evlerde ve toplumda su tasarrufu alışkanlıklarının yaygınlaşmasına katkı sağlayacak. Gösteri sonrası konuşan minik öğrenciler, su tasarrufu ile ilgili çok şeyler öğrendiklerini dile getirdiler. Bu arada proje kapsamında, yaklaşık 250 bin ilkokul öğrencisine ulaşılması hedeflenirken, okullara 4 bin adet bilgilendirme afişi ile 4 bin adet musluk tasarruf aparatı dağıtılması planlanıyor. Ayrıca etkinliklere aktif katılım sağlayan öğrencilere 3 bin adet puzzle, 3 bin adet rozet ve 5 bin adet etiket verilmesi öngörülüyor.

Kumar Bağımlılığında Büyük Başarı Haber

Kumar Bağımlılığında Büyük Başarı

Şanlıurfa'da son 3 yılda Yeşilay Danışmanlık Merkezi’ne (YEDAM) başvuran 100 kumar bağımlısından 80’i, uygulanan tedavi süreci sonunda bağımlılıktan kurtulmayı başardı. Hemen her türlü bağımlılıkla mücadele eden Yeşilay, sanal kumarın ön plana çıkmasıyla birlikte kumar bağımlılığıyla ilgili çalışmalarına da hız verdi. Yeşilay Şanlıurfa Şube Başkanı Aziz Çiftçi, yaptıkları çalışmalarla ilgili AA muhabirine, bağımlılıkla mücadele kapsamında önleyici ve tedavi edici çalışmalar yaptıklarını söyledi. Madde bağımlılığıyla birlikte son dönemlerde sanal kumar bağımlılığının daha çok gündemde olduğunu ifade eden Çiftçi, şöyle konuştu: "Kumar bağımlılığı sinsi bir şekilde gelişiyor, gizliliği çok fazla. Sanal kumar bağımlılığı bir davranışsal bağımlılıktır. Davranışsal bağımlılıkta kişi kendini gizleyebiliyor, saklıyor. Çünkü telefonla veya tabletle irtibat halinde, renk vermeyebiliyor. Ama diğer bağımlılıklarda belirtileri olabiliyor. Bakıyorsunuz en sonunda ailesinin ve kendisinin geleceğini maddi olarak bitirmiş. Bunlarla ilgili mücadelemiz kapsamında Yeşilay Danışmanlık Merkezi'miz var. Son 3 yılda 400 kişiye yakın bağımlı YEDAM'a başvuru yapmış ve klinik psikologlarımız eşliğinde tedavi görmüş. Bunlardan bize başvuruda bulanan 100 kumar bağımlısı var ve bu 100 kişiden 80'i kumar bağımlılığından tamamen kurtulmuş." Oyun adı altında genç ve çocuklar da tehlikede Çiftçi, sanal kumar bağımlılığının genelde yetişkinlerde görüldüğünü ancak son dönemlerde oyun adı altında çocuklar ve gençlerin kumara teşvik edildiğini aktararak, ailelerin dikkatli olmasını istedi. Çocukların internette geçirdiği zaman diliminde nerelerde vakit harcadıklarının takip edilmesini isteyen Çiftçi, şunları kaydetti: "Bunu dolaylı yollardan da takip etmemiz, gerektiği zaman müdahale de etmemiz gerekiyor. Bilirkişilerden destek alınması da gerekiyor. Çevrede kumar bağımlısı veya diğer bağımlı olan kişilerle ilgili YEDAM 115 Danışma Hattını arayarak destek alabilirler. Aynı zamanda bağımlının yakınına ve çevresine de danışmanlık hizmeti veriyoruz. Gizlilik esasıyla çalışıyoruz, herhangi bilgi paylaşılmıyor, gizlilik esaslı ve ücretsizdir. Son 3 yılda okullarımızda yaklaşık 123 bin öğrencimize yaş gruplarına göre bağımlılıkla ilgili seminerler verdik. Ayrıca 27 bin yetişkinimize, 3 bin 400 hükümlüye ve 1300 denetimli serbestlikten faydalanan kişilere yönelik bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışması yapmışız." Çiftçi, son zamanlarda kumar bağımlılığıyla ilgili intiharların ve sosyal medyada dolaşan videoların toplumu rahatsız ettiğini dile getirerek, "Kumar bağımlılığı üst seviyelere çıkmaya başladı. Nedeni de çabuk yoldan zengin olayım düşüncesi. Bu tür yaklaşımlar, özentili tutumlar, dizilerdeki paylaşımlar gençlerimizi bu yöne kaydırıyor. Hepimizin duyarlı ve dikkatli olması gerekir. Hiçbir zaman kimse kumardan zengin olmamıştır. Sistem kazanmıştır, masa kazanmıştır. Onun için gençlerimizin bu tür hayalleri yanlış hayallerdir." diye konuştu.

Uyuşturucuyla Mücadele Seferberliği Haber

Uyuşturucuyla Mücadele Seferberliği

Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak’ın katılımıyla Bağımlılığın Önlenmesi Projesi kapsamında salon programı gerçekleştirdi. İl Milli Eğitim Müdürlüğü Konferans Salonunda gerçekleştirilen programda Vali Hasan Şıldak, Şanlıurfa’da uyuşturucuyla mücadele konusunda seferberlik çağrısı yaparak, tüm kesimlerden destek istedi. Programda konuşan Vali Şıldak, Uyuşturucuyla mücadelenin hayati önem taşıdığını vurgulayarak, gençlerin uyuşturucuyla tanışmasının ardından bu bağımlılıktan kopmasının son derece zor olduğuna dikkat çekti. Vali Şıldak, “Gençlerin hayal dünyası çok farklı. Kısa süreli bir keyif anı uğruna bütün hayatlarını heba edebiliyorlar. Biz bu çalışmalarla hem bağımlıları tedavi etmeyi hem de hiç başlamadan bu belanın ailelerimizin kapısından girmesini önlemeyi amaçlıyoruz. Şanlıurfa, Türkiye’nin en genç nüfusa sahip. Bu, aynı zamanda büyük bir sorumluluk anlamına geliyor. Genç nüfus bizim için büyük bir avantaj olduğu kadar, sahip çıkamazsak ciddi bir dezavantaja da dönüşebilir. Gençlerimizi uyuşturucuya esir edersek, toplum çürür, Şanlıurfa çürür. Gelişemez, aksine geri gider. Bu nedenle bu mücadeleyi seferberlik seviyesinde yaygınlaştırmak zorundayız” dedi. VATANDAŞLARA ÇAĞRI Konuşmasında vatandaşlardan beklentilerini açıkça dile getiren Vali Şıldak, uyuşturucuyla mücadelede herkesin sorumluluk alması gerektiğini belirtti. Bu kapsamda vatandaşlardan talepte bulunan Vali Şıldak, “Bildirim yapın, uyuşturucu satıcılarını ve kullanıcılarını 112 Acil Çağrı Merkezi’ne ya da UYUMA uygulaması üzerinden bildirin. Tedaviye teşvik edin, bağımlı bireyleri “Umuda Kapı Açıyorum, Hayata Tutunuyorum” projesi kapsamında tedaviye yönlendirin. Bunun için Kaymakamlıklara, Valiliğe veya Açık Kapı birimlerine başvurmak yeterli. Herhangi bir belge ya da ücret gerekmiyor. Anlatın ve paylaşın, bugün burada duyduklarınızı en az 10 kişiye anlatın ve bu mücadeleyi bizimle birlikte yaygınlaştırın” ifadelerini kullandı. ANNELERE ÖZEL ÇAĞRI Konuşmasının sonunda annelere seslenen Vali Şıldak, anneleri “Ailenin İçişleri Bakanı” olarak tanımladı. Annelerin çocuklardaki değişimleri en erken fark eden kişiler olduğuna dikkat çeken Vali Şıldak, “Bir anne, çocuğundaki en küçük değişimi bile hisseder. Tehlikeyi sezdiği ilk anda tedbir almak zorundadır” diye belirtti. Aile içi iletişimin önemine vurgu yapan Vali Şıldak, çocukların yalnız bırakılmaması gerektiğini belirterek, “Çocuklar aile sevgisini evde bulamazsa, bunu başka yerlerde arar. O zaman tehlike gelip onları bulur” dedi. Gençlerin okul, kütüphane, spor salonu, gençlik merkezleri, camiler ve Kur’an kursları gibi güvenli ortamlara yönlendirilmesi gerektiğini ifade eden Vali Şıldak, “Annelerimize güveniyoruz. Annelerimiz çocuklarımızın en büyük güvencesidir” diye konuştu. Programın sonunda Vali Şıldak, katılımcıların Miraç Kandili’ni tebrik ederek, uyuşturucuyla mücadeleye sunacakları katkılar için teşekkür etti. Programın ardından Vali Şıldak ve il protokolü bağımlılığa dikkat çeken stantları da gezerek, hatıra fotoğrafı çektirdi. Öte yandan programa Vali Hasan Şıldak’ın yanı sıra İl Jandarma Komutanı Ali Naci Aldemir, İl Emniyet Müdürü Atilla Aksoy, Eyyübiye Kaymakamı Yusuf Turan, Eyyübiye Belediye Başkan Vekili Hüseyin Aslıhan, İl Milli Eğitim Müdürü Asım Sultanoğlu, İl Müftüsü Ramazan Tolan, kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri ile çok sayıda vatandaş katıldı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.